Dag 25: Chillen op het strand - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 25: Chillen op het strand - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 25: Chillen op het strand

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

04 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

We hadden de wekker om 9:00 uur gezet, maar door wat omstandigheden bij Marijke :), stonden wij om 9:15 uur al aangekleed en gedoucht klaar voor het ontbijt. Gisteren bij onze strandwandeling waren wij een starbucks tegengekomen, dus daar zijn we naar toegelopen. Hier hebben we heerlijk luxe gezeten (was bij Westin Beach Resort 5-sterren). Hebben hier rustig onze koffie en appelsap gedronken met een croissantje. En zijn daarna nog even doorgelopen naar CV/ Pharmacy (combinatie tussen Etos en Albert Heijn) en hebben hier wat drinken opgehaald.
We hebben ons daarna op een stoeltje op het strand genusteld, deze keer zoder parasol want dat was niet echt nodig vandaag (wolken en lichte bewolkiing) dachten we. Maar als de wolken er niet waren en de zon vrij toegang had brandde hij in je lijf Dus wel smeren met de factor 20!
Eigenlijk was er niet heel veel te beleven, behalve rode kreeften, een verdwaalde walrus, een boos stampertje die haar bikini zelf niet wilde aantrekken op het strand en boos tegen haar ouders, die in het water lagen, stond te schreeuwen, huilen stampen in de golven (was helemaal doorweekt).
Maar toen ineens uit het niets... een TORNADO!!!! in de verte maar dat maakt het niet minder spectaculair! We zagen hem gewoon ontstaan en richting de zee naar beneden gaan! Uiteindelijk werd hij opgeslokt door een grote regenbui, maar we hebben wel een tornado gezien in huricaneseason!!
De wolken werden wat donkerder en je zag op een gegeven moment de regen op je af komen. Dus wij snel naar de overkant gerend. Toen we daar waren was het alweer droog. We hebben ons even gedoucht en hebben toen nog even bij het zwembad gelezen. Konden toen eigenlijk wel weer douchen, zo warm. Het zweet liep ons gewoon van de rug.
We besloten om toch weer wat bij de Mall te gaan eten (goed eten en redelijk goedkoop). Auto gepakt en op naar de mall. Dit is ongeveer 5 minuten rijden, konden we wel lopen, maar het is wel warm en moeten een hoge brug over, dus maar gewoon net als alle andere amerikanen met de auto.
Hebben hier lekker gegeten en toen nog even rondgelopen.
Toen we weer buitenkwamen, was de lucht ZWART/ PAARS/ GROEN. Oeps dat wordt onweer!!! Acte in de taxi, dachten we. Een grote zwarte strook boven de stad en een deel van de zee. Marijke heeft Willeke snel uit de auto gezet, zodat die alvast foto's kon gaan maken. En zelf de auto geparkeerd. Uiteindelijk heeft die hele donkere lucht 10 regendruppels en geen actie opgeleverd. Maar wel mooie foto's.
We hebben nog een tijdje op het strand gezeten en toen hebben we onze lichaamsbeweging nog even gedaan. Wandelen naar de ijscoboer.
Morgen gaan we via de kust (o.a. Miami Beach) richting het einde van de vakantie. De tijd is omgevlogen. En af en toe hebben we de foto's nodig om te kijken waar wat ook alweer was en waar we geslapen hebben. Dat wil zeggen dat we veel hebben gedaan en gezien, en dat wij ons goed hebben vermaakt.

• 06 Augustus 2010 - 19:23

Henk Jan En Fennie:

Het zit er bijna op de vakantie van jullie. Het verslag was weer fantastisch en wij hebben er van genoten.
    We wensen jullie een goede terug reis.
    Groetjes.

• 07 Augustus 2010 - 10:48

Evelien:

Hallo dames, nog even en dan zie ik jullie op het vliegveld. Wat een reis hebben jullie weer gemaakt, fantastisch. Tot morgen.

• 12 Augustus 2010 - 18:28

Helma:

Hallo reizigers,
    Ik heb genoten van jullie reisverslagen. Willeke, je moet een paar dagen extra in Kallenkote komen om te vertellen over jullie reis. Fijne terugreis en tot volgende week (komen jullie nog wel terug, of blijven jullie daar?)
    Groetjes,
    Helma