Dag 22: de Keys en Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 22: de Keys en Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 22: de Keys en Key West

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

01 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Key West

We hebben heerlijk geslapen! We hadden heerlijke dekbedjes en een lekker zacht bedje (met 4 kussens, dat je bijna niet weet waar je alles moet laten). We hebben buiten ontbeten en zijn toen vertrokken richting de Keys.
We hebben aan het begin van de keys wat pogingen gedaan om aan het strand te komen. Maar het waren allemaal privé stranden die afgeschermd waren. Dus voor de gewone burger was er geen strand.
Na ongeveer 45 mile, kwamen we bij Anne's Beach. We hebben gelukkig een plekje kunnen vinden voor de auto en hebben hier de voetjes in het water gedaan. Het was heel helder water, mooi blauw en lekker warm ;)
Helaas was er geen strand bij, dus het was steen en rots. We hebben hier een korte stop gemaakt van ongeveer 15 minuten en zijn toen doorgereden naar het zuidelijkste punt van Florida/ USA, Key West. Onderweg kwamen wij No Name key tegen, die was ook in 3 op Reis, waar je een pub hebt met allemaal 1 dollarbiljetten aan de muur en plafond. Verder waren op dit eiland ook veel herten te vinden, Key Deer, met witte staarten en niet zo groot. We hebben gelunched bij de pub (klein houten hok, mar zat helemaal vol met gasten. We hebben hier een pizza gegeten, wat niet echt een pizza was maar wel lekker, en hebben verwonderd naar al die dollarbiljetten gekeken) en kwamen ook nog wat van die hertjes tegen.
De weg langs de Keys is er mooi, vooral de bijzonder uitzichten over de oceanen. Veel kleine eilandjes (bewoond en onbewoond) en veel bootjes (lees boten).
We sliepen in Days Inn, en die hadden we op de splitsing al gevonden. Makkelijk!! We hebben ingechecked en onze spullen uitgepakt. De kamer was goed schoon, de schoonmaakmiddelen kwamen je tegemoet bij het opendoen van de deur. Wat een stank! We besloten om een strand op te zoeken en daar lekker te gaan zwemmen en genieten van het feit dat wij in Key West zijn (al redelijk bijzonder al zeggen we het zelf). Hebben een rondje gereden, want er bleek een mooi strand te zijn, maar dat was alleen maar voor de militairen, helaas. We hebben de auto geparkeerd en 2 bedjes en een parasol geregeld.
Het water van de zee viel wat tegen, veel zeewier, warm en geen golven. Het was net een meer in plaats van een zee. Het enige verschil was dat het water zout is. Het water was ook niet zo diep, maar wel heel helder. Veel mensen met hun snorkelhulpmiddelen het water in. Wij zien de lol daar niet zo van in, want er was op dat stukje niet zo veel te zien, behalve zeewier tussen je tenen en kleine doorzichtige visje die aan je voeten knabbelen.
We hebben heerlijk weer mensen zitten observeren en bekritiseerd :)
Tegen 18:30 uur zijn wij enigzins weggejaagd/ gekeken door de meneer van de bedjes. We zijn in de auto gestapt op zoek naar de mooiste plek voor de zonsondergang, eerst geprobeerd op de pier bij het strandje maar dat was niet de juiste plek. Kriskras over het eiland heen naar de andere kant en daar was de plek voor de juiste zonsondergang, samen met nog zo'n 1000 toeristen hebben wij de zonsondergang bekeken (en veel foto's gemaakt).
We hebben nog wat rondgeslenderd over Duval Avenue, hier stikt het van de kroegjes en winkeltjes. Het leek net of je in Italie, Spanje of Nederland liep. HEt deed eerder Europees aan dan Amerikaans, drank openlijk op straat live muziek in elk kroegje en allemaal hordes toeristen die over de boulevard lopen. We hebben een dikke ijsco gekocht bij Haägen Dasz en deze heerlijk opgegeten op een stoepje.
Tegen 21:30 uur waren we terug in het motel en hebben ons toen nog even verkleed voor een verfrissende duik in het zwembad. Om 22 uur werden we er helaas al uitgezet :(, maar ja niets aan te doen.
Het bed was redelijk, alleen de airco leek wel een straaljager die opsteeg als hij weer aansloeg. Er ging dan gewoon een harde wind door de kamer heen. Even aangekeken of het ook kon, nee... dus de airco eerst maar eens warmer gezet en een standje lager.
Morgen gaan we naar Fort Lauderdale, 2,5 dag strand outlet etc.