Dag 3: Las Vegas - Sedona (dag vol omwentelingen) - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 3: Las Vegas - Sedona (dag vol omwentelingen) - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 3: Las Vegas - Sedona (dag vol omwentelingen)

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

24 Juli 2013 | Verenigde Staten, Sedona

Wij zijn vandaag mooi op tijd begonnen! Wij hadden een mooie maar lange rit voor de boeg en moesten nog paar dingen regelen.
Achteraf gezien hadden wij beter op de eerste tekenen moeten letten, dat dit niet onze dag zal worden!
Wij hebben eerst ontbeten en toen snel de koffers naar de auto gebracht. Snel uitchecken en nog even geld pinnen in het hotel. Voor het geld pinnen vroegen ze in het hotel $16 admin.kosten!!! Belachelijk! Teken 1 :) dus besloten wij maar om eerst elders te gaan pinnen.

Willeke heeft ons goed over de Strip gemanoeuvreerd tussen allerlei banen door naar de goede weg richting de US 93. Hier kwamen we al snel bij een Wallmart en daar hebben wij de eerste inkopen gedaan, water/ brood / fruit / koelbox / ijs. Wij hebben de hele winkel doorzocht naar een koelbox, uiteindelijk gevonden. Bij de kassa aangekomen stond daar een hele grote stapel met koelboxen (teken 2):)
Hier hebben we ook geld gepind en een kaart van het Mid Westen van USA. Achteraf staan hier niet alle wegen op, die voor ons dan weer handig zijn (teken3).

Om 10:00 uur hadden we alles rond en zijn onze weg vervolgd richting de westkant van de Grand Canyon. Hier heb je een aantal uitkijkpunten en de beroemde en beruchte Skywalk over de Grand Canyon.(hier betaal je min. $85 voor en mag je niet eens zelf foto's maken). De Skywalk wilden we dan ook links laten liggen en bij de gratis overviews een kijkje nemen.

Eerst zijn we nog gestopt op de Hoover Dam, weer net zo indrukwekkend als de eerste keer! Het was hier wel bloods hot, maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben over de dam gelopen en hier liep / loopt de tijdslijn, Arizona tijd en Nevada tijd. In onze gedachten was het in Arizona een uur later. Op de klokken stond de tijd hetzelfde (teken 4), maar dat was een foutje van de Amerikanen :)
We kwamen uitgedroogd en oververhit terug in de auto en zijn toen doorgereden richting de Grand Canyon. De weg er naar toe, was, hoe zullen wij het zeggen, divers! We kwamen door een arm stukje Amerika, oude trailerparken, oude vergaande glorie, en uitgestrekte vlaktes. Na een rit van ongeveer 25 mile, waren ze bezig met wegwerkzaamheden. Wij dachten een klein stukje.... bleek uiteindelijk 9 mile van onverharde cravel en stof te zijn! Normaal een erg mooie weg, nu toch iets minder (teken5). We hebben wel wilde koeien gespot en wilde ruige mannen. Uiteindelijk kwamen we aan bij Grand Canyon West. Wij dachten door te kunnen rijden naar de overviews, maar niets was minder waar!!! Wat een desillusie was dat!! (Teken 6) Het was een groot circus, commercieel uitbuiten van de Grand Canyon en de Skywalk. Je kan niet verder rijden, behalve met tours of met een vliegtuig of helikopter. Voor dit alles betaal je de hoofdprijs! We hebben kort rondgekeken en zijn toen snel weer teruggegaan waar we vandaan kwamen.
Halverwege de weg, hebben wij een secundaire weg genomen richting Kingsman. Zo secundair was die weg ook weer niet, was vele malen beter dan de weg naar Grand Canyon. We reden hoer dwars door de woestijn heen. Geen levend wezen te bekennen (je kan hier landje pik doen, maar hier wil je echt niet wonen!).
Bij Kingsman zijn wij via de Insterstate 40 richting Flagstaff gegaan, in de richting van het noodweer! Dikke onweersbuien, regen en windstoten. Gelukkig reden wij er vlak achter aan, maar hebben wel wat ongelukken gezien. Sommige mensen passen hun rijgedrag en tempo niet aan! Er stond 1 auto achterstevoren op de vangrail!! Na 2 uur snelweg, konden wij deze gelukkig weer inruilen voor een mooie scenisch route richting Sedona. De weg was net zo mooi als de vorige keer (eerste x USA). De zon scheen, lekker aangenaam temperatuurtje (graad of 25).
Ondertussen was het in ons hoofd al 19:30 uur, dus we wilden wat eten en het hotel opzoeken.
Je kan bijna niet verkeerd rijden in USA, maar het is ons gelukt! (teken 7), uiteindelijk na 30 minuten zoeken hebben wij het gevonden. We waren er wel helemaal klaar mee. De man van het hotel zei 'joh, jullie zijn prima op tijd!' Waarop wij beiden dachten... Echt niet het is al 20 uur, moeten nog eten en zijn er helemaal klaar mee.
Snel de tassen in de kamer gezet en op naar de Italiaan. Toen we hier eindelijk zaten, kwamen wij erachter dat de tijd op onze telefoons helemaal niet was aangepast.... Raar. Even aan de serveerster gevraagd, bleek de tijd helemaal niet anders te zijn!!!!! Zomaar een uur gewonnen en was het nog maar 19:30 uur! Pfffff
Terug in het motel, hadden wij weer werkende Wifi, dus even de mail checken, Facebook, de telegraaf. Marijke kreeg een mailtje van een onderdeel van Expedia, dat onze reservering in Moab Under Canvas, niet door kon gaan en dat wij iets anders moesten kiezen...... Shit!! We konden 2 dingen doen of wachten tot morgen en met Nld bellen of direct afhandelen met de Amerikaanse Expedia. Meteen afhandelen, was conclusie! 45 minuten verder, hebben we een ander hotel in Moab en de extra kosten zijn voor Expedia!!! Geregeld en wat een service.

Conclusie van deze dag: dag vol desillusies, omwentelingen en tekenen aan de wand! Maar wel alle landschappen van de USA gezien in 1 dag! Erg mooi die afwisseling.

Morgen gaan we op de relax modus de Grand Canyon, vanaf de andere kant bekijken en dan door naar Page.

• 24 Juli 2013 - 08:09

Hilde:

Wat weer een geweldige verhalen dames!
    Geniet ervan en ik blijf jullie volgen! :)
    Groetjes uit Assen

• 24 Juli 2013 - 17:52

Pa Klaas:

Hoi,

Wat zijn jullie een stelletje "kniepers". Als je wat wilt zien moet je er voor betalen. Voor niets gaat de zon op. Dus laat rollen die $$. Mooie verhalen.

gr.uit Meppel