Dag 2: Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 2: Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 2: Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

23 Juli 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Na een heerlijk nachtje te hebben geslapen op goddelijke bedden waren wij "te vroeg" wakker. Om 7:00 waren wij beiden klaar wakker. Maar we hadden toen wel 8,5 uur achter de rug. We vonden het nog wel wat te vroeg... Dus hebben maar eens van de omgeving en uitzicht vanuit de hotelkamer genoten. En eens uitgevogeld hoe onze nieuwe camera's werken en Wifi (niet geheel onbelangrijk).

Om 8:30 uur maar eens onder de douche, maar probleem is dat wij koud/lauw water hadden. Als je hele dag in 40+ graden zit, is dat erg lekker, maar niet als je nog aan het wennen bent :(. Het waren korte douchebeurten, maar waren we wel meteen wakker.
Ons opmaakritueel duurt aan het begin van de vakantie wat lang, maar hoe verder in de vakantie, hoe korter de tijd.

In het hotel maar eens op zoek naar ontbijt, we hadden gisteren wel een en ander in ons opgenomen, maar de werkelijkheid was er nu wel. Wat een gigantisch hotel met een totaal nagebouwd New York. Allemaal eettentjes, een achtbaan door het casino heen, zelfs een gokhal voor de jongsten onder ons. Ongelofelijk....
Ook hebben wij het zwembad even bewonderd. Je kan hier voor $150 een cabin huren, incl. Koelkast, tv en 4 ligbedden. Dusssssss... Laat het geld maar rollen :)
Eerst maar eens eten en een bak koffie en glas appelsap. We hebben heerlijk ontbeten en zijn ons daarna klaar gaan maken voor een rondje over de Strip.
De wandelslippers (oh nee toch niet, Willeke was vergeten ze om te wisselen) aan en hup daar gaan we.

Wij hebben in 1 dag Parijs, Rome en New York gezien, wat die Amerikanen toch allemaal namaken. Het kan niet gek en groot genoeg!!! De winkels en de attracties in de hotels zijn duur, duurder duurst en groot groter grootst. Wel fantastisch om te zien.
Wat wij ook zo bijzonder vinden, ook al hadden wij het al een x gezien, een aparte winkel met 4 verdiepingen, alleen gewijd aan M&M's. Van kleren, souvenirs, knuffels, een bioscoop tot natuurlijk de M&M'S zelf. En iedereen loopt daar ook met een zakje de deur uit. 2 deuren verder een winkel alleen maar Coca Cola.

Wij hebben ook dingen gezien die we nog niet eerder hadden gezien, de botanische tuinen in het Belagio hotel, Paris hotel van binnen,en Caesar Palace. Die laatste is enorm!!!! En vooral duur!! Wij waren enigszins gedesoriënteerd toen wij buiten kwamen, wij waren weer 500 meter terug op de Strip.
Wij hebben even genoten van de tuinen om Ceasars Palace en (en de fonteinen).

Onze voeten begonnen het wat te begeven ... Maar moesten nog een "klein" stukje. We zijn dwars door hotel cosmopolitan gekomen, wat alleen ,aar glitter en glamour is. En daarna door een van de nieuwste hotels Auria, deze waren zij tijdens oms 1e en 2e bezoek aan Vegas aan het bouwen. Wat een enorm complex is dat geworden zeg. Hip, mordern, strak en duur :) Wij hadden helaas geen puf meer om nog een stuk te lopen, dus hebben de kortste weg naar het hotel gepakt.

Willeke heeft het laatste stuk (in het hotel) op blote voeten gelopen. Op de kamer hebben wij het bad vol laten lopen met koud water... Je hoorde het sissen en de zucht van verlichting van onze voeten.
De laatste uurtjes van de dag hebben win heerlijk aan het zwembad gelegen! En mensen kijken, en vooral hoe mensen in no-time van nuchter naar stom dronken kunnen gaan. Gewoon komisch om te zien.

Aangezien we geen voeten meer over hadden hebben wij in het hotel gegeten bij de Burger Bar, echte aanrader!!!

Morgen gaan we richting Grand Canyon en uiteindelijk Sedona.
Nu eerst genieten van weer een nacht op het goddelijke bed

• 23 Juli 2013 - 08:40

Paula:

dat blote voeten verhaal van Willeke is zeer herkenbaar :-)

• 23 Juli 2013 - 10:05

Yvonne Veenema:

Heerlijk die verhalen dames. Geniet en goede reis verder.

• 24 Juli 2013 - 15:42

Pa EnMa:

Hallo meiden ,mooi verhaal .
    Fijne vakantie verder.en tot het volgende verhaal.