Dag 4: Sedona - Page via Grand Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 4: Sedona - Page via Grand Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 4: Sedona - Page via Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

25 Juli 2013 | Verenigde Staten, Page

Vanochtend hebben wij het lekker rustig aan gedaan. Eerst hebben wij de scenic route terug gereden door Red Rock Valley richting het "centrum" van Sedona.
Wij hebben eerst ontbeten in een soort van centraal restaurant, toast met ei (en aardappelen). Best raar voor ons Nederlanders om aardappelen te eten bij het ontbijt. Wij hebben heerlijk op de patio gegeten half in het zonnetje (was wel weer redelijk op temperatuur). Naast ons zaten er nog 2 Nederlandse gezinnen, en de Amerikanen zitten binnen in de airco. Raar volk zijn wij toch:).
Wij hebben even gezellig gekletst met een Nederlands echtpaar over hun route en die van ons.

Na het gezellige onder onsje, zijn win op zoek/ jacht gegaan naar een hoedje. De zon is hier zo heftig, dat een hoed toch echt wel een must is. Na een paar winkeltjes, hebben wij bij een outdoor shop een hoedje gekocht. Niet zo'n hikershoed, die opvouwbaar is, maar een hip ding! We horen er weer helemaal bij.:)

Vanuit Sedona zijn, wij via een scenic route terug gereden naar Flagstaff om zo naar de Grand Canyon te gaan. Deze route is fantastisch door het bos en over een berg, aardig stijl en wat haarspeldbochten! Ergens in Flagstaff hebben wij een afslag gemist en reden wij midden op het terrein van de Arizona University. Wat een enorm complex is dat zeg! Het duurde dan ook even voordat wij hier weer af waren en onze weg konden vervolgen richting Grand Canyon.

Nog geen 5 minuten buiten Flagstaff begint weer een hele andere wereld. Bos, heuvels, bergen... Een mooie route richting de Grand Canyon. Na ongeveer 1,5 uur reden wij het park binnen. Eerst moesten wij nog even een pas kopen voor alle parken, anders betaal je je scheel aan entree kosten. Een pas kost ook $80, maar is zeker de moeite waard.

Vlak nadat je park binnenkomt, rijd je het visitor centrum binnen. Wat een drukte hier, 4 grote parkeerplaatsen vol met auto's, bussen en campers. Je moest echt vechten om een plekje, net de supermarkt op een zaterdag:)

Vanaf dit punt hebben wij een wandeling langs de Grand Canyon gemaakt van zo'n 5 km. Wat is de Grand Canyon toch indrukwekkend!!! Grootse natuur! Een van de echte wereldwonderen! We hebben weer aardig wat foto's genomen.
Ook hebben wij onze ogen weer uitgekeken en verbaasd gestaan hoe dicht de mensen bij de afgrond gaan staan (waar geen omheining is). Op de rand staan, op gladde slippers en in lange jurken! Een verkeerde beweging en je ligt 2000 meter beneden in de Colorado rivier.

Na onze wandeling waren we wel wat dorstig, want we waren weer eens eigenwijs om geen drinken mee te nemen. Maar we hebben onze lichaamsbeweging weer gehad van vandaag!

Wij zijn toen met de auto nog bij een aantal uitzichtpunten geweest. Van welke hoek je ook kijkt, het is echt indrukwekkend. Je moet geen 'diepte vrees' hebben ipv hoogtevrees. De dieptes doen wel wat met je hersenen... Zo'n momentje van "whooohhh, dat is diep!!" In plaats van op 2000 meter hoog te staan, kijk je nu in een soort gat van 2000 meter diep.

Vanuit het park hebben wij de 64 gepakt richting Page. Hier kwamen wij ook nog bij een mooi punt, moesten wel even lopen over rotsen en stenen, om zo bij een mooi punt te komen, waar de Grand Canyon begint. Heel rustig en weinig toeristen :). Toen wij daar liepen begon het te rommelen in de verte en lucht was ook helemaal aan het betrekken. De hele weg naar Page hebben wij voor of achter die wolk gereden en een paar druppels regen gehad. Dus wij hebben echt geluk gehad met het weer, tijdens ons bezoek aan de Grand Canyon.

We moesten toch maar even tanken, want we zouden het niet gaan redden tot Page. Bij tankstation hoorden wij dat de weg 89 was afgesloten door een aardverschuiving en mede daardoor was er een "sinkwhole" (weet Nederlandse benaming er niet van, een groot gat in de grond ontstaan door een lege ruimte onder het asfalt). Hierdoor moesten wij 80 mile omrijden. De weg was geen straf om te rijden, maar daardoor was ons schema wel weer wat op de hobbel. Uiteindelijk waren wij om 19:15 uur in Page. Het motel was snel gevonden. Even snel inchecken en dan wat eten. We kwamen er achter dat er oom balkonnetjes waren bij de Super8, dus die wilden wij wel. Helaas waren die allemaal al verzegd, dus morgen even weer proberen.

Na het eten nog even een duik genomen in het zwembad om alle zweet en viezigheid van ons af te spoelen! Heerlijk!!!

Morgen gaan wij naar Glen Canyon, Glen Canyon Dam en misschien nog 1 of 2 andere dingen, maar dat zien we morgen wel. Wij komen nu allebei nee vakantiemodus....

• 26 Juli 2013 - 12:48

Louis:

Dag dames, van jullie vorige reizen wisten we al dat er "never a dull moment" in jullie routeschema te vinden is, en deze trip vormt daarop geen uitzondering. Het verbaast ons trouwens niet, n.a.v. het verslag na dag 3, dat de Amerikanen overal geld voor vragen. Dat is op veel plaatsen zo, ook waar het slechts een heel klein beetje naar toerisme ruikt.
    Ooit dacht ik dat zon, zee en strand de enige uitzonderingen zijn aan dit "toeristisch verdienmodel", maar wie de Europese stranden bezoekt, weet inmiddels beter. Niettemin, nu jullie toch in Het Land Van De Onbegrensde Mogelijkheden zijn, kijk dan niet op een paar dollartjes meer. De brandstof voor jullie gehuurde veelslurper is bijna gratis, tenslotte. Of zijn daar de tarieven inmiddels ook in de richting van de Europese standaard opgeschoven?Hartelijke groet, ook van Evelien.