Dag 17: Moab - Arches Nat. Park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 17: Moab - Arches Nat. Park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 17: Moab - Arches Nat. Park

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

07 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Moab

We hebben het vanochtend rustig aangedaan, het was bewolkt en het zag er naar uit dat het vannacht behoorlijk had geregend (hebben we niets van gemerkt, wat een goed teken is). We wilden om 9:00 uur ontbijten, maar we waren te laat! Dus we moesten even naar de supermarkt en de Starbucks.
Na het ontbijt zijn wij rond 10:00 uur vertrokken richting de Arches. Het was goed weer om het park in te gaan, bewolkt en niet te warm. Dus dat zag er goed uit, en konden we ook nog wat tochtjes maken te voet.

We zijn eerst even binnengestapt bij het vistors center en overal staat groot aangeplakt dat je voldoende drinken bij je moet hebben, want de warmte en de vlaktes zijn erg verraderlijk. Ook sommige wandeltochten moest je soms wel 3 liter water meenemen! Hadden wij geluk dat wij nog 24 flesjes water achterin de auto hebben liggen.
Buiten bij het visitors center stonden alle dieren, die in het park te vinden waren in het brons uitgebeeld. Marijke kon het niet laten om bij een van de berggeiten op de rug te gaan zitten!:)

De eerste stop hebben we gemaakt bij de garden of Eden. Op zich een mooi klimmetje als berggeiten over de rotsen, om er even in te komen. Daarna zijn we doorgereden naar de Window Arches, deze herkenden wij nog van de vorige keer, alleen toen waren wij heel vroeg in het park en praktisch alleen bij de window Arches, nu liep bijna iedereen daar. Dus het was wachten op het juiste moment dat er geen (of bijna geen) mensen in de weg liepen :).
Maar op een afstandje kan je hele mooie foto's maken en zie je de mensen niet.
We hebben de ronde gelopen en zijn uiteindelijk ook in een van de Window Arches geklommen. Dit was wel even lekker voor het windje die er door heen kwam. Koelde je even goed af.
Bij terugkomst in de auto, hadden wij de eerste flesjes water al leeg! Dus verdrogen zullen wij niet vandaag.

Na de window Arches zijn wij naar de Delicate Arch gegaan. We waren even vergeten wat een afschuwelijke klim dit was. Alleen maar trap op en trap af, steile rots helling op en weer af. En ondertussen was de temperatuur ook aardig gestegen! Dus, dat hadden wij niet afgesproken! Het zweet gutste ons (en de anderen) van het lijf. En het stof plakte zich vast aan het lijf.
De Delicate Arch was weer een bijzondere Arch, maar niet zo bijzonder dat wij er nog eens een trip van 4 km op en neer aan wilden wijden, die nog steiler was, dan wij nu hebben gelopen. Dat doen we alleen als het een graad of 15 is.

Op de terugweg, vielen ons de blauwe rotsen ons pas op. De heenweg waren we geconcentreerd door het stijgende gehalte van de tocht. Heel apart, dat tussen al dat bruin/ rode steen er ineens blauwe rotsen zitten.(komt door het uranium wat inde grond zit)

Teruggekomen bij de auto hadden wij alweer 2 flesjes water leeg! Zo gaat het goed! Wij hadden aan het begin gezien dat er een hele oude ranch nog stond, dit was maar een klein stukje lopen! Dus wij hebben de auto iets verder op gezet en hebben een kijkje genomen bij de historische ranch. Tot onze verbazing liepen er 2 Duitse dames voor ons, netjes gekapt en nette kleren aan (1 met hakken), dus wij dachten die gaan ook even kijken bij de ranch. Maar niets was minder waar, zij gingen zonder water op pad naar de Delicate Arch, wat 4 km lopen was (helling op)! Dus.... Liepen wij daar als bezwete, verstofte dames in de rondte :).

Wij zijn helemaal doorgereden naar het eind en hebben even een broodje gegeten bij Devils Garden. Hier liep ook nog een wandelroute van ongeveer 10 km. Die hebben wij maar even overgeslagen:). Leek ons wel verstandig.

Op onze weg terug, hebben wij nog een uitstapje gemaakt naar de Sand Dune Arch en de Skyline Arch. Toen wij weer terug bij de auto kwamen hadden wij het ook wel even helemaal gehad, met de rode rotsen, het rode zand en de Arches!
Dus weer terug naar het begin en het park uit. En naar het zwembad!!! Uiteindelijk hebben wij vandaag aardig wat treedjes op en af gelopen, wat rotsen beklommen en wat km in de benen!

Wij zijn nog snel even gestopt bij de supermarkt en hebben heerlijk onze eigen salade gemaakt en koud drinken meegenomen bij de Starbucks, want dat water komt onze neusgaten uit!
Zodra we in het motel waren, snel de bikini's aan en een duik in het zwembad!!! Pffffff dat is lekker! Daar knap je meteen van op!

Vanavond lekker boekje lezen en morgen en overmorgen hebben wij 2 reiswagen voor de boeg, om bij Lake Tahoe uit te komen.

• 07 Augustus 2013 - 09:43

Maritha:

Leuk om jullie verhalen te lezen meiden!
    Veel plezier nog!

Liefs Maritha

• 07 Augustus 2013 - 21:40

Koos De Vries:

Hallo dames,

Zo te lezen hebben jullie weer een prachtige reis door de VS te pakken.
    Nog een mooie voortzetting.

groet,

Koos (DE)