Dag 16: Moab- Canyonlands & Dead Horse Point - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 16: Moab- Canyonlands & Dead Horse Point - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 16: Moab- Canyonlands & Dead Horse Point

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

06 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Moab

Oh wat hebben wij lekker geslapen! De bedden lagen inderdaad zo lekker als wij hadden gedacht! Na een goede nachtrust hebben wij ons te goed gedaan met een zeer goed ontbijt! Zo hebben wij ze dit jaar nog niet gehad! Gebakken ei, french toast, gewone toast, yoghurt, spek, hamburgers, nagels, donuts!! Het kon niet op! We hebben hier even van genoten en zijn rond 10 uur vertrokken richting de 2 parken, Canyonlands en Dead Horse Point. Hier zijn wij de eerste reis USA ook geweest, maar toen hebben wij beide parken in een vogelvlucht bekeken. Us wij wilden ze nu nog een keer goed bekijken.

Het is ongeveer 40 minuten rijden, stelt hier niets voor, maar in Nederland is het een eind :)
Wij zijn begonnen bij Canyonlands en het was een beetje zoals wij herinnerden, een kleine versie van de Grand Canyon. Wij hebben alle kijkpunten gehad en zijn wat langer gestopt om een wandeling naar de Mesa Arch te maken. Hoed op, water mee en hup! Als een man met een kinderwagen dat kan, kunnen wij dat zeker :). Het begin zoals vanouds weer stijl omhoog, maar alles wat je omhoog moet, moet je ook weer naar beneden :)
Gelukkig was het bewolkt en niet al te warm, graad of 28. Eenmaal aangekomen bij de Mesa Arch hadden wij fantastische uitzichten over de Canyon en van de Arch. Helaas waren wij niet de enige, dus wij hebben even in de schaduw gewacht tot een hele Chinese familie uit gefotografeerd was, en toen zijn wij aan de fotoreeks begonnen! Als je net onder de Arch kijkt, zie je dat de wand recht naar beneden gaat! Dus niet te dicht bij het randje komen.

Hierna zijn we doorgereden naar de grand view over Canyonlands. Mooi uitzicht, kleiner dan de Grand Canyon, maar niet minder indrukwekkend. In de verte zagen wij de buien ontstaan om ons heen, maar waar wij stonden was er niets aan de hand, dus wij hadden geluk! De diepte van Canyonlands is kleiner, zo n 1600 meter maar het is net zo grillig als de andere canyons waar wij zijn geweest.

Wij moesten nog 1 stukje bekijken, en daar was ook een korte en lange trail. Dus wij hebben de spullen weer gepakt en zijn op weg gegaan. Bij het bordje stond 0,5 mile, maar je deed er heen en weer ongeveer een uur over..... Dus! Dat wordt klimmen :) en ja hoor, om de eerste bocht was een enorm steile helling in de vorm van een trap naar boven. Goed voor de kuiten!
Eenmaal boven aangekomen eerst water drinken! Want het zweet gutste ons van de rug. Het uitzicht was mooi, een diepe krater wat ooit zee was en waar een meteoriet was ingeslagen. De binnenkant van de krater was wit/ blauw en de rotsen waren rood. We hadden een mooi uitzicht over de Canyon.

De weg naar beneden ging makkelijker, maar uiteindelijk bij de auto hebben we weer een flesje water weggedronken! De temperatuur was ondertussen wel wat gestegen, maar de wolken werden dikker en donkerder.

Dus snel op weg naar Dead Horse Point, dit is een klein Parijs wat ongeveer 5 mile verder op ligt. Eerst even naar het vistors center en daar even rondgelopen en gekeken. We hebben hier een wandeling gemaakt langs de Canyonrand. En ons oog viel op een soort van kunstmatig waterveld. In een groen/bruin/rode omgeving ineens 2 waterpartijen. Dit bleek achteraf een zoutwinning te zijn van onder de grond! Heel apart om te zien.
Daarna zijn we doorgereden naar het eindpunt, het was hier wel wat drukker en de regen kwam dichterbij. Dus we moesten snel zijn! Wij zagen de wolken en de regen gestaag op ons afkomen. Heel mooi om te zien, maar toen begon het ook te onweren, dus hebben wij snel wat foto's genomen en weer terug naar de auto. De laatste 50 meter moesten wij even een sprietje trekken, om niet kletsnat bij de auto te komen.

Wij hebben het hotel opgezocht, apache motel, en hebben een heerlijke duik in het zwembad genomen! Zo dat lucht op!
Na het zwemmen hebben overheerlijk een keer bij de Mac gegeten en afgesloten met een ijsje! Die hadden wij wel verdiend:)

Morgen gaan we naar de Arches en s middags lekker relaxen bij het zwembad,