Dag 4: NYC, auto ophalen, Philadelphia - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 4: NYC, auto ophalen, Philadelphia - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 4: NYC, auto ophalen, Philadelphia

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

13 Juli 2010 | Verenigde Staten, Philadelphia

De wekker ging weer mooi op tijd. Na een douche, moesten we eerst de koffers herschikken. Op een een of andere vage wijze paste het allemaal niet meer in de koffer. Na veel duw en drukwerk pasten beide koffers met moeite dicht. Niet dat we heel veel gekocht hebben, maar tja zeg het maar.
We hebben uitgechecked en de koffers bij de bellboys ingeleverd en op naar Times Square voor de bus. Eerst nog ff naar de Starbucks voor het al oude recept, 1 koffie, 1 appelsap en 2 croissants. Snel naar de bus gelopen (iets verder dan we dachten)en toen een uurtje heerlijk boven in de koele bus zitten en van de omgeving genieten. We zijn langs de huizen gekomen van Joan Collins, Whoopi Goldberg, Barbare Streisand, Jerry Steinfeld en John McEnroe. We hebben ze helaas niet getroffen, want ze wisten ook niet dat we langskwamen.
We zijn dwars door Harlem heengegaan en ja hier wil je NIET wonen, maar let wel Bill Clinton doet dat wel en heeft daar een kantoor. Lefgozer.
We zijn uitgestapt bij Central Park en hebben hier heerlijk rondgelopen. We snappen heel goed dat de mensen de drukte van de stad ontvluchten en in Central Park gaan relaxen. Central Park is qua oppervlakte net zo groot als Monaco.
Aan het eind van het Park is een dierentuin, incl ijsberen, zeeleeuwen, apen en de welbekende eekhoorns. Erg mooi aangelegd en rustgevend.
Volgens een meneer waren wij de wegkwijt (overkomt ons nooit) en heeft ons ook nog eens de verkeerde kant opgewezen, jammer.
Eindelijk de bushalte weer gevonden en onze weg hervat naar Times Square. Het begon wel iets te druppelen, maar we zijn niet van suiker zeiden we stoer. Dat nog niet gezegd hebbende en het kwam met bakken uit de lucht. Geen klein verfrissend buitje van 5 minuten, maar een heuze plensbui van 2 uur. Na wat gegeten te hebben en in een parfumerie zaak te hebben gelanterfant en onder een afdakje naar mensen staan kijken (met natte slippers kan geen mens meer normaal lopen en een tip voor de dames wil je niet dat je haar nat wordt en de kleding geen probleem dat het nat wordt doe een plastic zak op je hoofd! Blijft dat tenminste droog). We moesten wat, dus wij zijn heel stoer door de regen gaan lopen (regende niet zo heel hard toen we dat gingen doen), maar na nog geen 2 minuten ging de hemel wederom los. Als 2 verzopen katjes kwamen wij al lachend binnen in onze luxe 4 sterrenhotel. De bellboyz moesten hard lachen en kwamen al met papieren handdoekjes aan om ons af te drogen. We konden onze koffers even pakken en we zijn de toiletten ingegaan om droge kleren aan te trekken.
Ons hele ritueel is aanschouwd door andere gasten, die moesten lachen en ook als verzopen katten binnenkwamen. Maar niemand was zo doorweekt als wij 2 Nederlandse meiden. Koffers weer open alles uitpakken om zo bij droge kleren te komen.
We waren weer wat opgekallefatert en zijn naar onze vrienden van de bar gegaan, ha ha.
Lekker kopje slootwater voor Marijke en een cola light voor Willeke.
We moesten nog 2 uur doorbrengen in de bar, maar de tijd vliegt als je wat aanspraak hebt en mensen kunt kijken.
Om half 4 werden we opgehaald door de taxi naar JFK. Na 1,5 uur waren we op de luchthaven, waar wij volgens de taxichauffeur naar Avis konden bellen en werden we opgehaald. Uhuh, dus niet. We moesten met de Air train naar AVIS toe. Vaag ding, maar het ging wel rap. We waren binnen 5 minuten binnen bij AVIS en konden we onze auto regelen.
De standaarden hier voor autoverhuur zijn anders dan in het westen. Wat in LA een economy car is, is hier een midsize. We hadden een mooie auto in gedachten, maar het werd een Chervolet Impa (?), grote auto waar veel troep in kan :).
We mochten zelf geen auto uitzoeken, maar werd ons 1 toegekend. Iets anders dan we gewend zijn.
Even gekeken hoe we NYC uit moesten rijden en toen op weg. Bij de eerste de beste afslag ging het al mis. We moesten even omrijden, maar daarna ging het voortvarend. Na een uur rijden zagen wij de regen letterlijk op ons afkomen als een muur. Zo'n hoosbui hebben wij nog niet eerder meegemaakt (ook niet in Nederland), zoveel regen in 1 keer dat je geen hand voor ogen zag. De ruitenwissers konden het niet aan en je moest rijden op je voorganger. Zo was de regen er en zo was het ook weer weg. De weg was binnen een paar tellen weer droog (zo warm is het asfalt, de regen verdampt direct).
We waren dichtbij Philadelphia toen we het bordje Holiday Inn zagen. Jammer, was de verkeerde en we moesten nog even doorzoeken.
Na een paar omwentelingen en hulp van politieagenten zijn wij uiteindelijk in ons hotel in de historic district terecht gekomen. Auto leeg gehaald en toen even snel wat eten op de boulevard. Heerlijk italiaans gegeten en nu douchen en ons klaarmaken voor morgen.

• 14 Juli 2010 - 07:37

Marieke:

Nou, jullie beleven in ieder geval genoeg zou ik zeggen. Veel plezier en ik geniet van jullie verhalen. Groetjes Marieke

• 14 Juli 2010 - 10:38

Suzan:

En waar zijn de beloofde foto's???

Haha enjoy your trip!

• 14 Juli 2010 - 11:31

Karlien:

Hey ladies!

Alles nog naar wens dus zo te lezen!?

We zijn na deze verslagen natuurlijk wel benieuwd naar foto's... ;-)

Liefs uit NL en veel plezier

• 14 Juli 2010 - 12:13

Klaas:

Wat zijn dat voor lekkere jongens, die bellboyz??????
    Aandacht bij de reis graag.
    Veel plezier; zijn benieuwd naar het vervolg.

gr. Pap

• 14 Juli 2010 - 13:35

Helma:

Dag vakantiegangers,
    Dat klinkt erg avontuurlijk allemaal. Twee dames in de jungle van New York. Ik blijf jullie verhalen vol belangstelling lezen. Veel plezier nog.
    Helma

• 14 Juli 2010 - 16:33

Annet:

Dames!!!!
    Ik hoor(lees) het alweer....Jullie vervelen je niet!! :-)
    Heel veel plezier en doe vooral voorzichtig!!!

• 14 Juli 2010 - 17:49

Kim Veenstra:

Heerlijk allemaal Willeke.
    geniet er maar lekker van. Veel plezier en ik verheug me op jullie volgende verhalen
    Groetje Kim

• 14 Juli 2010 - 21:09

Leida Drenth:

leuke verslagen. jullie beleven dus wel weer het en
    het ander.Hier kan het ook met bakken uit de lucht vallen. we hebben heel veel regen. mam