Dag 20: Outlet en strand - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 20: Outlet en strand - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 20: Outlet en strand

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

30 Juli 2010 | Verenigde Staten, Naples

Na een heerlijk nachtje te hebben geslapen (not) en een flink uitgebreid ontbijt (2x not), zaten wij om 9 uur in de auto richting Naples.
De reis ging voorspoedig, tot 10 minuten voor de outlet. De regen kwam met grote druppels uit de hemel. En het koelde direct met 15 F af. We hadden het gewoon koud. Dus airco maar uit en de bui afwachten.
Vlak voor de outlet begon het lampje van de olie te branden (change engine oil immediatly) OEPS nee he! We zijn er nog niet. Hoeven niet heel ver meer, maar dit wordt wel wat riskant. Eerst maar eens de outlet in. Miromar is een van de mooiste outlets die we hebben gezien, fonteineN, kooikarpers, schildpadden en mooie sitjes. Nooi aangelegd met allemaal palmbomen en looppaden. We hebben hier ons rondje gedaan en we kwamnen er achter dat elke outlet zijn kleding en artikelen aanpast aan de lokale bevolking. Dus ook al ga je naar alle Tommy's etc je vindt er steeds wat nieuws. Gelukkig maar anders wordt het zo saai.
Halverwege zijn we even gestopt voor een fruitshake en toen de ronde afgemaakt.
Onder het genot van een appelsap en een koffie bedachten we dat het toc wel verstandig was om Avis te bellen ivm de auto.
We kregen van de dame van Avis de tip om naar het vliegveld van Naples te rijden en daar bij Avis de boel te laten checken. Uitgezocht waar er een vliegveld was in Naples, zo groot is het toch niet?
Via google kwamen we achter de routebeschrijving naar Avis. Bleek een redelijk vliegveldje te zijn, met een groot aantal privéjets. Mooie ontvangsthal en een bagageband die naar buitenliep. De jongen van Avis, gaf direct aan dat wij een nieuwe auto kregen. Oh, wij dachten alleen maar olie verversen. Er stond weinig keus qua auto's, maar hij wilde ons een Chrysler Malibu meegeven. Ja dus echt niet!! Deze is kleiner dan die we nu hebben en dat willen we niet. Hij was overtuigd dat dat niet het geval was. Maar na even aandringen, kregen we 2 sleutels mee 1 van een Pontiac G6 en 1 van een pooierbak. Keus snel gemaakt en de spullem in de volle zon van de ene auto naar de andere overgesleept. Niet dat we zoveel meehebben, maar we hebben alles verspreid in zakjes en tasjes zodat we niet elke x alles uit de auto hoeven te slepen. Alles weer geregeld en op naar het hotel. Het hotel is snel gevonden. We hebben een heerlijk balkon. Nadeel is echter dat de deur, als je hem 1-maal open hebt, niet meer dichtkrijgt. De congiërge erbij gehaald. Remedie, grof geweld en kracht gebruiken.
Helemaal bezweet de zwemkleren aan en op naar het strand. We zijn er al wel achter, dat dit een dure buurt is en niet te vergelijken met Brandenton. Chique, grote huizen met hekken erom heen, woonwijken met apparte oprijlanen en beveiliging en veel tuinmannen aan het werk. Hebben met open mond door een van de straten gereden en kwamen uit bij een park. Dit was tevens de toegang tot het strand. Auto neergezet en hebben precies 1,5 uur op het strand gelegen (we moesten namelijk betalen voor het parkeren en meer kleingeld hadden we niet). Om 18 uur waren we terug in het hotel en hebben even in het zwembad het zand van ons afgespoeld.
Er was ook een Nld gezin in het zwembad em volgens ons maken zij een rare route door Florida (6 dg Orlando, dan naar de Golf van Mexico, Eiland Sanibel, Tampa, via Everglades naar Naples, Key Largo, Miami, dan 5 dg naar Bahama's en eindigen in Palm Beach en dan weer naar Nld. Kijk maar eens op de kaart en jullie zullen het met ons eens zijn :))
Om 20 uur zijn wij even naar de supermarkt gereden om een salade op te halen en wat fruit. En op de terugweg was Marijke zo druk met de luchten en Willeke met de luchten en het verkeer dat we de verkeerde kant opreden. Wat een ritje van 15 minuten uit en thuishad kunnen zijn, werd nu een uur. Maar de foto´s zijn mooi geworden.
Morgen gaan we naar de krokodillen en het moeras. Dus spannend dagje en geen outlets meer tot wij in Fort Lauderdale zijn ha ha.