Dag 6: Volterra - Reisverslag uit San Gimignano, Italië van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 6: Volterra - Reisverslag uit San Gimignano, Italië van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 6: Volterra

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

11 Augustus 2011 | Italië, San Gimignano

We stonden vanochtend op met een strak blauwe lucht en een lekker zonnetje. Na weer een lekker ontbijt, weer met vers gekookt eitje, zijn we vertrokken richting Volterra.
Volterra ligt hier ongeveer 20 km vandaan, zo'n 30 minuten rijden. Weer bochtige wegen, heuvel op heuvel af. De omgeving deze kant op is wel een stuk dorrer en droger dan waar wij zitten.
We hebben de auto in de parkeergarage gezet, wat al eenzijdig hele onderneming is, zelfs met een corsa. Ze hebben de ruimte maximaal benut, door ernstig kleine parkeerhavens te maken. Insteken en weer à hteruit, opnieuw proberen, nog niet gelukt. Dan maar achteruit erin, en dat ging beter. Wel ff de spiegels inklappen, anders hebben we die niet meer aan het eind van de dag. Aan beide kanten van de auto ongeveer 50 cm of minder ruimte. Best knap, maar ja nu hopen dat de buren ook zo goed kunnen inparkeren.
We hebben lekker gestruind door het stadje, breder opgezet dan San Gimigagno, meer ander soort winkeltjes dan gisteren. Meer steen en beeldhouwwerken, dan leer. Hebben hier een goede en mooie tas voor Willeke gescoord. We hebben alle highlights gezien, waaronder natuurlijk de Duome de Baselique. Wij hadden gesties mee, dus wij mochten naar binnen. Maar als je ziet hoe mensen sommige borden/ aanplakbiljetten negeren is erg jammer. Zo iets van wij zij toerist, dus wij mogen alles. Als er staat geen fotos nemen, doen wij dat wel. Als er staat geen korte broek of hemdje dan gaan wij gewoon naar binnen.
We zijn nog bij het oude Romeinse amfitheater geweest, vanaf bovenaf gezien. Binnenin was het veel te warm. De zin stond er pal op. We hebben een stukje over de stadsmuur gewandeld richting de oude oorspronkelijke ingang. Maar toen moesten we ook weer omhoog, tja die was stinker dan we dachten. En respect voor de mensen met kinderwagens en rolstoelen. Niet te doen zo stijl. We liepen langs een restaurantje en daar stond een scootmobiel, hoe die omhoog is gekomen zonder weer achteruit te gaan is ons een raadsel.
Het mooie aan de dorpjes die we hebben gezien, is dat zoveel ouds intact is gebleven en dat het superkleine winkeltjes zijn, van ongeveer 3 meter breed en 4 meter diep, en ze stoppen er alles in.
Rond 13:30 hadden we het wel gezien en besloten weer naar het hotel te gaan. Was te warm om nog een dorpje te bezoeken. Maar eerst moest de auto weer uit de parkeergarage. De auto was compleet ingesloten en Marijke moest puzzelen hoe ze in de auto kwam. Het was nu minder dan 50 cm. Met wat acrobatiek is het gelukt en gelukkig stond de auto er achterste voren in, zodat ze er meteen uit kon rijden.
We besloten nog ff te tanken, maar het tankstation was zelf service geworden. Weer een uitdaging, want de uitleg was alleen maar in het Italiaans. Willeke er €10 ingegooid en Marijke tanken. De eerste poging ging goed. Toch nog maar €10 erbij. Maar die mislukte en waren we de €10 kwijt. Jammer 3 x scheeprecht en toen ging het goed. We hebben dus uiteindelijk €30 betaald voor €20 diesel. Jammer maar niets aan te doen.
Om 14:30 uur lagen we heerlijk aan het zwembad en hebben lekker liggen lezen. Willeke onder de parasol met handdoek op de brand lek en Marijke in de volle zon, want de ander parasol was ingepikt door de Belgen.
De rust werd verstdoord door onze Française, die ook nog eens 2 onschuldige kleine kinderen het zwembad uitjoeg omdat ze haar met 2 spetters hadden nat gemaakt. Ze ging compleet uit haar plaat en de kids vertrokken na 2 minuten weer naar de hotelkamer. En daar ging ze weer met haar ritueel. Om eens te checken wat ze nu precies deed in het hoekje, ging Marijke verplicht baantjes trekken. Ja wat deed ze zo serieus? Benen intrekken en weer uitslaan en dat een paar x achter elkaar. Daar moest ze zo voor puffen. Ach iedere gek heeft z'n gebrek, zeggen we dan maar,
Rond 18 uur zijn we de berg weer afgedaald richting San Gimigano om te eten en kijken of de tas van Marijke nog net zo mooi was.
Net toen we bij het winkeltje kwamen, konden we de tas niet vinden en was het al 19:30 uur en alle winkels gingen dicht. Dus we moeten verplicht nog een x heen.
Bij het hotel nog een bakkie leut gedronken.
Morgen naar Florence. We gaan op tijd weg, want het wordt morgen 30 graden.