Dag 1: Amsterdam - via Philadelphia naar Las Vega - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 1: Amsterdam - via Philadelphia naar Las Vega - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 1: Amsterdam - via Philadelphia naar Las Vega

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

22 Juli 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Om 6:15 uur vertrokken uit Meppel richting Schiphol! Het was rustig op de weg, dus we waren mooi op tijd.
Bleek dat wij s nachts een mailtje hadden ontvangen dat er onderhoud was aan het vliegtuig en dat er een uur vertraging was. Dat had aardig wat gevolgen voor het inchecken... Mensen waren helemaal in de war en stonden soms wel 45 min bij de balie! En daar stonden wij dus achter :(
Na de bagage af te hebben geleverd (rest hadden we al gedaan) zijn we eerst maar eens bak koffie / thee gaan drinken. En ons shoppingplan uitgedacht ... Parfum, dan horloge en dan fototoestel! Check:)
En we waren met alles precies op tijd klaar om door de keuring te gaan van de douane, wat toch altijd weer een gehannes! "Heeft u zelf uw koffer ingepakt?" "Heeft u geld bij u?" .... Duhhhh, maar ja hoort erbij.
Na ruim 8 uur vliegen incl vertraging van uiteindelijk 1,5 uur werd het voor ons in Philadelphia toch nog haast en vliegweek om volgende vlucht te halen!! Door netjes voor te dringen bij de douane, hadden we uiteindelijk nog niet veel tijd gewonnen! We moesten wel een (letterlijk) een sprietje trekken om nog te boarden. We zaten net en toen ging vliegtuig dicht ... Dus precies goed!
We waren om 18:00 uur Las Vegas en we konden in 1x doorlopen maar bagage. En uiteindelijk om 19:00 uur gingen we onderweg om auto op te halen.
We waren weer net een stel kleine kinderen in snoepwinkel, welke auto doen we.... Wit, zwart, zilver, Dodge of Chrysler? Uiteindelijk hebben we een zwarte stoere Dodge. We wilden nog kijken voor een upgrade, maar dat koste $65 per dag extra... Echt niet!!!!!
In het hotel, New York New York, konden we snel inchecken. Hebben een kamer op de 42ste verdieping!!!! Met uitzicht over Las Vegas! Fantastisch, Las Vegas bij night!
De lift is wel wat spannend, maar naar wat uitvogelwerk komen we daar ook goed door heen.
We hadden honger als een paard en hebben toen in het hotel, bij een van de tentjes heerlijk op terrasje gezeten, pizza gegeten en mensen kijken!! Wat zijn die Amerikanen toch apart volk:)
Vrouwen op hakken waar ze niet op kunne lopen, te korte rokjes voor het postuur, en allemaal in gala-achtige jurken. En de mannen in korte broek, Nikes en shirt :)
Na 24 uur wakker te zijn geweest, werd het tijd om in het overheerlijke bed te gaan slapen! Morgen weer een mooie dag in warme Las Vegas!

• 22 Juli 2013 - 18:02

Paula :

en dat allemaal als start van VAKANTIE :-). Geniet ervan dames. leuk om jullie te volgen.

• 22 Juli 2013 - 18:37

Suzan:

Hey ladies,

Een goed begin is het halve werk en er is deze zomer nog geen vlucht naar dit continent gevlogen zonder vertraging of vreselijke turbulentie, dus join the club! Heel veel plezier gewenst en we volgen jullie op de voet! Suzan & Co.

• 22 Juli 2013 - 22:15

Klaas Drenth:

Fijn dat alles goed gekomen is. Leuk hotel maar wel hoog, veel plezier en tot de volgende keer.
    mam
    p.s. 89 eters (betalend) goed begin. hier prah=chtig weer.

• 23 Juli 2013 - 08:47

Annemarie:

Hoi Willeke,

"geniale" start van jullie vakantie zeg!
    Nu alleen maar genieten en vooral mensen en natuur kijken!!!
    Veel plezier samen!

Lieve groetjes