Dag 12: Colorada Springs - Pikes Peak - Estes Park - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 12: Colorada Springs - Pikes Peak - Estes Park - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 12: Colorada Springs - Pikes Peak - Estes Park

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

02 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Estes Park

Dussss, wie z'n idee was het ook alweer om om 8:00 met de trein naar boven te gaan? Om 6:20 uur ging de wekker en we waren allebei redelijk snel in de kleren. De tassen gepakt en in de auto gezet. Daarna snel een wafel naar binnen proppen en hup in de auto naar Pikes Peak. We moesten er om 7:30 uur zijn om de kaartjes op te halen en te boarden.
En ja hoor de hele trein zat vol met allerlei soorten mensen, Jappanners met de gehel uitrusting camera's, fototoestellen en telefoons, Hill Billy's uit de provincie, mormonen etc. Wij zaten achter in de trein, dus wij waren gisteren net op tijd met reserveren.

Om 8:00 uur precies vertrok de trein naar de top. Onderweg kwamen wij langs allerlei rotsformaties, wateervalletjes, bomen en uiteindelijk de fantastisch mooie uitzichten vanuit de trein over de valleien onder ons. Als het helder (goed helder) is kan je 300 mile ver kijken. We hebben ook nog wilde dieren gespot, een hert, een echte berggeit en soort grote marmotten.

Na 1:15 minuten waren we dan op de top, op 14.110 feet (ong. 4200 meter). We hadden ons goed gekleed op de kou, maar uiteindelijk viel het ons mee qua temperatuur. Gelukkig waaide het niet zo hard en hadden wij het geluk dat het helder was.

Mooie vergezichten, indrukwekkende hoogte!! We hebben een klein stukje een wandelpad naar beneden gelopen, maar als je naar boven loopt voel je het direct in je hoofd en lijf dat er minder zuurstof zit in de lucht. Des te meer respect voor de wandelaars en hardlopers op de berg!

Na 45 minuten boven op de berg vertrok de trein weer naar beneden (mis je de trein terug, dan moet je hopen dat er in een van de volgende treinen plek is of dat je een lift krijgt naar beneden van de auto's, anders moet je lopen). De rit naar beneden vond iedereen in de trein minder interessant en de helft lag dan ook te slapen! Ook het Jappanse gezin, die alledrie heel ver weg waren. Zo ver zelfs dat bij de moeder de bril van de neus gleed en onder aan haar kin bleef hangen!:) dit zorgde wel voor wat hilariteit.

Eenmaal beneden, hebben wij de auto gepakt en zijn via de snelweg, via Denver en Boulder richting de Rocky Mountains gereden. Onderweg nog een zwaar ongeluk gezien, waarbij het hele arsenaal van hulpdiensten was uitgerukt (2 brandweerauto's, 2 ambulances, gewone politie, State politie en motoragenten).

Na dit alles achter ons te hebben gelaten zijn wij de bergen ingegaan. En het begon meteen te regenen en te onweren! Gelukkig zaten wij in de auto, dus dan is het niet erg.
We waren op tijd bij het motel, schattig modelletje met uitzicht op de bergen. Onze kamer was nog niet klaar, maar we mochten wel ff plassen inde kamer. Toen wij na 15 minuten alles uit de auto en in de kamer hadden gezet, besloten wij even downtown te gaan. En wat schetst onze verbazing, een heel leuk knus dotje met allemaal oude winkeltjes en eetgelegenheden en heel veel toeristen :). We hebben een rondje gemaakt en besloten toen om iets heeeeeeel erg toeristisch te gaan doen, op de foto verkleedde als 2 cowgirls :). Een leuk aandenken en mega-kitsch, maar wel leuk. Allebei een lange rok aan, hoed op, cowboylaarsen aan, sjaaltje om de nek en een pistool in de hand! Uiteindelijk mochten we uit 10 foto's 1 kiezen, best lastig, maar we hebben een leuke stoere uitgekozen.
Na ons rondje hebben we bij de Pizzaria een pizza gegeten en toen weer terug naar motel.

Morgen gaan we door de Rocky Mountains National Park, richting Winterpark. Hopen dat we nog wat wilde dieren tegen gaan komen.

Tijdens het schrijven van dit verslag, komt er een oudere dame aan met haar iets te grote auto. Zet de auto neer, loopt naar haar kamer en komt terug met keukenpapier en glassex. Dus wij hebben even aangekeken wat zij ging doen.. en tot onze verbazing ging de motorkap open en ging zij alles onder de motorkap poetsen. En toen ze daar mee klaar was, de prullenbak. Wij hebben het maar even op de gevoelige plaat vastgelegd en toen ze weg was in lachen uitgebarsten. Wij weten nu wat wij s avonds moeten gaan doen :)