Dag 11: Colorado Springs - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 11: Colorado Springs - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 11: Colorado Springs

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

02 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Colorado Springs

Na een nachtelijk telefoontje uit Heerenveen, van Dylan, zijn we rond 8:00 uur opgestaan. Eerst even douchen en toen snel bellen met de Pikes Peak Railway om te horen of er s ochtends nog plek was voor een ritje.... Helaas, de eerste mogelijkheid was aan het eind van de middag. Maar dan is de kans op bewolking, regen en onweer erg groot. Dus we besloten om dan morgenvroeg maar om 8:00 uur te reserveren. Mooi op tijd, maar dan heb je wat aan de dag.

We hebben maar eens gekeken wat voor een fantastisch ontbijt ze hier hebben, enige optie was een muffin (voorverpakt), yoghurt of een wafel. Dus de wafel maar eens geprobeerd. Het viel ons niet tegen.

Na het ontbijt hebben wij de auto gepakt en zijn we naar het historische centrum van Colorado Springs gereden. Veel alternatieve winkeltje, met weten wij veel hoeveel spullen. Ze kunnen hier niet kiezen uit 1 soort product wat ze verkopen, dus gooien ze de winkels maar helemaal vol met van alles en nog wat. Wij hebben 2 Amerikaanse vlaggetjes (made in China) gekocht voor de gein voor $0,50. En onze ogen weer uitgekeken bij alle meuk! Ook zijn we even in een Cowgirls shop geweest, hele gave cowboylaarsen voor $350 ... Dus die hebben we maar laten staan.

Na ons rondje besloten wij nog naar een mall te gaan, net buiten het centrum. En ja hoor hier maakten wij onderdeel uit van de Hill Billy's en al het andere schorriemorrie van Amerika. De winkels stelden niet zo veel voor, dus hebben we een broodje gekocht en even heerlijk mensen zitten kijken.
Op weg naar de uitgang kwamen we langs een etalage met allemaal puppies!!!! Wel heel lief, maar wel zielig. Het liefst zouden wij ze allemaal meenemen, maar ja dat kan niet hè!

We waren uiteindelijk rond 15:30 terug in het hotel en hebben heerlijk bij het zwembad gelegen. En ja, wat gedut :) best vermoeiend zo n dagje.

Morgen gaat de wekker weer heel vroeg, dus we hebben ons al ff gedoucht, dat scheelt morgen weer tijd :) en toen lekker slapen.

• 05 Augustus 2013 - 20:39

Pa Klaas:

Niet te ruig met de centen omgaan ,hé!