Dag 14: Winter Park - Snowmass Village - Reisverslag uit Snowmass Village, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 14: Winter Park - Snowmass Village - Reisverslag uit Snowmass Village, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 14: Winter Park - Snowmass Village

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

04 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Snowmass Village

Na een aantal nachttreinen, die het leuk vinden om s nachts te toeteren wat je door de bergen in echo een paar keer hoort, zijn wij uiteindelijk om 8:15 uur opgestaan. Wij hebben ons boeltje weer gepakt en hebben ons bijna vaste ochtend ritueel gedaan. Ontbijt halen bij de Safeway en koffie bij de Starbucks. Dit hebben we heerlijk op het terras opgegeten.

Daarna hebben wij onze weg vervolgd, een deel van de weg van gisteren (15 mile), en bij Gransby rechtdoor in plaats van richting het park. Onderweg hebben wij weer diverse landschappen aan ons voor bij zien trekken en mooie huizen maar ook (vooral) veel oude troep. We zijn de Colorado River (hier nog klein en rustig) een paar maal overgestoken en zijn ook langs een andere rivier gereden, die als klein beekje begon en uiteindelijk een grote brede rivier werd met allemaal meertjes als gevolg. Langs de oevers waren mensen met hele gezinnen aan het kamperen of aan het vissen.

Bij het dorp Silverthorn stond er ineens een enorme outlet langs de weg. Dus wij snel het stuur om en zijnde gaan shoppen! We zijn goed geslaagd, deze outlet was mooier aangelegd (langs een riviertje) en vriendelijker dan de vorige, de mensen in de winkels waren niet zo opdringerig. Het is wel een groot uitgestrekte outlet, dus wij hebben de kilometers wel in de benen.
We hebben allebei een nieuwe korte broek gescoord en Marijke nog een paar Tommy schoenen voor $16!!!

Uiteindelijk was het 13:45 uur voor wij weer in de auto zaten op weg naar Snowmass Village. We zijn dwars over een hele steile en mooie pas gekomen. We waren uiteindelijk weer op 3500 meter! Het waaide enorm en het was enorm koud!! 50 Fahrenheit! Dus snel fleecjacks aan (alleen had Willeke die van haar laten hangen in het vorige hotel! K**. Dus Marijke een trui aan en Willeke het fleecjack. We hebben het niet lang volgehouden buiten, maar wat schetste onze verbazing, uit de bui die wij hadden ontweken, was sneeuw gevallen boven op de berg!
De weg naar beneden was steil, veel bochten en smalle stukken. Gelukkig zijn de afgronden niet zo diep hier ;).

Wij zijn dwars door Aspen heen gereden, en je kan wel zien dat hier de jetset van Amerika komt voor vakantie! Grote huizen, dure auto's en een vliegveld met allemaal privé vliegtuigen (van klein tot redelijk groot). Dit is een plek wat wij niet kunnen betalen:). Dus zijn wij doorgereden naar Snowmass Village, een gezellig wintersportdorp ongeveer 10 minuten verder. Ons hotel hebben wij snel gevonden, we hebben een mooi uitzicht over het zwembad en de bergen!

Wij zagen dat ze hier wasmachines hadden, dus hebben wij maar even onze kleren in de machine gegooid en later in de droger! En dat voor $6 incl waspoeder. Onze kleren zijn weer schoon en fris. En kunnen wij er weer 2 weken tegenaan.

We hadden nog wel een missie, voordat de winkels sluiten en dat was een nieuw fleecejack kopen voor Willeke. Dus in 30 minuten hebben wij alle souvenirswinkels en sportzalen gezien. En uiteindelijk is Willeke geslaagd bij North Face. Wat ons wel opvalt is dat wij in Nederland heel veel betalen voor North Face, maar dat het hier relatief goedkoop is.

We hebben een heerlijke echte burger gehad bij een grill-restaurant. Helaas begon het te regen, maar we konden nog wel buiten zitten onder het afdakje.

Toen wij terugkwamen was de was klaar en gaan wij zo lekker een boekje lezen. Morgen gaan wij weer naar de warmte, naar Moab, en laten wij de Rockies weer achter ons.