Dag 15: Snowmass Village -Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 15: Snowmass Village -Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 15: Snowmass Village -Moab

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

06 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag hebben we een reisdagje voor de boeg. We hebben eerst heerlijk ontbeten en zijn rond 9:30 uur in de auto gestapt op weg naar de warmte.

De weg ging voornamelijk over de snelweg, want een andere logische route was er niet echt. We hebben de Rockies nu echt achter ons gelaten en zijn van de groene bergen langs dorre praries en kale bergen gereden.

Vlak na het bordje welcome in Utah zijn we even gestopt om de benen te strekken en een plaspauze in te lassen. En de warmte kwam ons al goed tegemoet. We moeten weer even omschakelen! Van een lekkere 20-25 graden naar 35+graden. Maar je hoort ons niet klagen :)

Het laatste stukje (ong. 50 mile) was weer een scenic route met allemaal wegwerkzaamheden. Dus we reden in peleton naar Moab. De omgeving veranderde in mooie rooie bergen en je kon ruien dat er net een buitje was gevallen.

We zouden de eerste nacht in Moab in een tent slapen, maar ja helaas dat ging niet door. We hadden in de eerste week al een mailtje ontvangen dat er een andere slaapplaats geregeld moest worden. We hebben toen gekozen voor de Holiday Inn. Deze hadden we zo gevonden en lag dichtbij Arches Nat. Park.
We waren wat aan de vroege kant, maar we konden gelukkig al wel inchecken.
De kamer was weer keurig en de bedden voelden weer heerlijk.

We besloten even downtown te kijken, maar waren binnen 10 minuten klaar. Moab stelt niet zoveel voor, behalve een drukke weg en een paar souvenirswinkels en wat restaurantjes, dus besloten we heerlijk even aan het zwembad te gaan liggen en wennen aan de temperatuur.
Wij waren niet de enigen die dat dachten, het was hartstikke drink en er waren bijna geen stoelen meer. Er was nog een plekje in de zon, en hebben ons daar maar even gesetteld. Em toen snel het zwembad in.

De zon verdween achter de wolken en het werd lekker qua temperatuur. Hier kunnen wij wel aan wennen!
Rond 18 uur zijn we hapje gaan eten en daarna nog even Arches Nat Park in, kijken of we nog een wandelingetje konden doen. Het was jammer dat het bewolkt was, anders hadden we een mooie zonsondergang gezien. We hebben een korte wandeling gemaakt bij de Balancing Rock.
Wij waren verbaasd hoe druk het nog was in het park, zo vlak voor het donker. We reden nog net niet en colonne naar beneden, maar scheelde niet veel.
Nog even een korte stop bij een rots partij, want waren benieuwd of er ook afstanden bij de wandelingen stonden. Zodat wij dit voor dinsdag kunnen incalculeren :). Gelukkig wel, bij deze wandeling stond heel mooi, 1,6 mile, maar dan moest je je laten ophalen op een ander punt. Dat gaat dus wat lastig :) kunnen wij hem om ste beurten gaan lopen :).

Eenmaal in het hotel, wilden wij nog even een boekje lezen bij het zwembad, maar helaas de pret was van korte duur! Het begon te waaien, de flitsen en te rommelen en binnen 15 minuten waren wij weer binnen.

Morgen gaan we naar Canyonlands Nat Park en naar Dead Horse Point. Hier zijn we de 1e x USA ook al geweest, maar toen zijn we er doorgereden s avonds, en weinig van gezien.