Dag 1: Reisdag Nederland /Canada (via Toronto) - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 1: Reisdag Nederland /Canada (via Toronto) - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 1: Reisdag Nederland /Canada (via Toronto)

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

29 Juli 2017 | Canada, Toronto

Zo we gaan weer beginnen!!!

Het reisverslag van onze nieuwe Canada & USA reis.
De maandenlange voorbereidingen en we gaan nu echt beginnen (nou ja we zijn al even onderweg).

Gisteren begon het allemaal ... inchecken online bij Lufthansa.. wat uiteindelijk Air Canada moest zijn. 24 uur van te voren werd, 22,5 uur . Wat we ook probeerden, niets lukte. Uiteindelijk achter de juiste inlogcodes en boekingsnummers gekomen. Dus Marijke snel inchecken en Willeke zou gaan lunchen. Maar tja als je niet alle gegevens hebt, kan je niet verder. Dus Willeke achter de lunch weggehaald, zodat Marijke de laatste gegevens kon invoeren. Al met al ingecheckt en goede plekken kunnen scoren.

Vanochtend om 7:00 uur zijn we uit Meppel vertrokken richting Schiphol. We waren prima op tijd en dat was maar goed ook.... zaten om 10:00 uur pas aan ons ontbijt, vanwege alle controles en " zwarte zaterdag" op Schiphol.
Na het ontbijt hebben we even geld gewisseld en wat rondgekeken bij de tax-free.

Om 11:00 uur moesten we boarden voor ons eerste deel van de reis.. Toronto. Mensen zijn allemaal bang dat zij geen plek hebben of zo... dringen bij het boarden. Mensen mensen je hebt al een plek je bent nog ruim op tijd en vliegtuig vertrekt echt niet als je al bij de gate staat.
We hadden mooie plekken met beenruimte. Air Canada bevalt ons wel. Goede service, aardige stewardessen en voor het eerst in lange tijd ook nog eens lekker eten (in hoeverre het lekker kan zijn dan).

De aankomst in Canada was zoals altijd vriendelijk, kleine aanpassing er stonden 6 agenten bij de uitgang van vliegtuig om direct alle paspoorten te checken, kon geen vriendelijk welkom vanaf. Jammer van de gepensioneerden die nu geen baan meer hebben, was toch wel wat vriendelijker.
Even langs de douane, we hebben de vriendelijkste maar uitgezocht, en bleek goede keuze. Het was niet druk, dus een werkelijk vriendelijk gesprek met intentie om ons te screenen :).
Toen moesten we op zoek naar de gate, vanaf waar wij vliegen naar Edmonton. We hebben het hele vliegveld gezien. Maar nergens staat nog onze vlucht vermeld. Dus eerst maar op zoek naar " connections"
Ja die hebben we gevonden, maar dan de juiste gate. We hebben het gevoel dat we echt alles hebben gezien. Na 45 min. rondlopen hebben we wel de vertrekhal gevonden. En warempel we konden even frisse neus halen buiten. We hebben tijd zat... We vertrekken vanavond pas om 23 uur richting Edmonton, de vliegmaatschappij heeft onze vlucht verschoven naar 23 uur ipv 17:00 uur.

We zitten nu bij de vertrekhal bij de Starbucks en heerlijk mensen te kijken. Een intens verdrietige vrouw die wel 15 min. achter ons stond te huilen, chaotische en onoverzichtelijke rij voor de incheck voor internationale vluchten. Willeke is de rij gevolgd en alles gaat dwars door elkaar heen en geen logica, behalve voor de 2 dames die het moeten regelen :) En een man moet het gaan oplossen met paaltjes :)

We gaan vast nog meer meemaken vandaag... maar hier alvast een kleine update.

• 29 Juli 2017 - 22:52

Menno:

Mooie start, jammer van de vertraging.
    Ben benieuwd naar de rest van de verslagen.

Veel plezier.

Menno

• 30 Juli 2017 - 16:37

Suzan:

We hebben gezwaaid hoor! Toronto Airport is geen aanrader, maar goed, we zijn echt heel erg verwend met Schiphol. Maar lieve schatten, geniet er van! Groeten uit Alliston, Ontario! Jurrian, Suzan, Hugo, Maud, Henk, Toby, Carolien, Ludo, Roelof en Andraz <3