Dag 2: Edmonton - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 2: Edmonton - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 2: Edmonton

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

31 Juli 2017 | Canada, Edmonton

Na een lange reisdag hebben wij een redelijke (Willeke) / goede (Marijke) nacht gehad. Heerlijke bedden, maar dat kan al snel na een reisdag van 27 uur (deur-tot-deur).
We werden vanochtend rond 9:15 uur wakker en besloten om maar meteen te gaan ontbijten en daarna lekker rustig aan op te starten.
Dus snel de joggingbroek en t-shirt aangetrokken, plens water op het gezicht en borstel door het haar.
Wij waren niet de enigen, die dit tijdstip hadden uitgekozen. De ontbijtzaal zat helemaal vol. Ontbijt zag er goed uit, volop keuze.
Na het ontbijt besloten we om de auto toch alvast op te halen ipv eind van de middag. In de omgeving van het hotel was verder niet zoveel, dus dan konden wij meteen al wat gaan doen vandaag.

Met de hotelshuttle zijn we weer terug gegaan naar vliegveld om de auto te gaan halen. Gelukkig waren we voor de drukte uit en verder wij direct geholpen bij de balie van Alamo. Alle papieren in orde en wij kregen de sleutel van een Ford. Dus wij dachten/ hoopten op een Ford Escape (kleine SUV), maar bij de auto aangekomen waren we toch ietwat teleurgesteld. Verwende nesten die wij zijn haha.
Er stond een Ford Fusion klaar voor ons, donkerrood open dak en keurige auto. Maar toch waren we niet helemaal tevreden. We wilden wel een wat hippere auto, die Ford was toch wel een beetje een "oude lullen auto". 2 auto's verder stond een knal rode Dodge Charger, snelle hippe en sportieve auto. Dat was toch meer ons ding. Dus terug naar de balie om te vragen of wij konden wisselen van auto. We moesten even wachten, maar hij zal op zoek gaan naar de sleutels. 5 minuten later kwam de lieve jongen terug, dat de autosleutel van de Dodge niet te vinden zijn, dus waarschijnlijk is de auto al verzegd. Hij kon ons wel een VW Passat aanbieden. Nou nee, was ook niet naar onze wensen.. hmmmm.. we bleven nog 5 minuten wachten en anders nemen we de Ford Fusion wel (verwende nesten).
Gelukkig!!!! Ja hoor daar kwamen de sleutels van de Dodge en wij konden de auto die we wilden meenemen! Missie geslaagd.

We zijn vanuit het vliegveld doorgereden naar het grootste winkelcentrum van Canada... Overdekt winkelcentrum met o.a. zwembad incl golfslagbad en 10 verschillende glijbanen, ijsbaan, groot piratenschip, indoor minigolf baan, mini seaworld met zeeleeuwen en pingiuns en natuurlijk heel veel winkels :) We keken onze ogen uit. Onvoorstelbaar en dat in Canada en niet USA.

We hebben hier een mooi tijdverdrijf gehad en een lekker 1e dagje gehad. Hier en daar wat inkopen gedaan. Dit zijn waarschijnlijk ook de enige echte kans de komende 3,5 week waar wij veel winkels gaan zien. De rest van de vakantie is bergen, dieren, water en lange wegen.
We hebben het afgesloten met heerlijke hot chicken wings bij Earls.

Morgen gaan we richting Jasper National Park. Maar dan eerst op zoek naar een Wallmart voor drinken en een koelbox.