Dag 6: Cave & Basin , Lake Louise & Johnton Canyon - Reisverslag uit Banff, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 6: Cave & Basin , Lake Louise & Johnton Canyon - Reisverslag uit Banff, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 6: Cave & Basin , Lake Louise & Johnton Canyon

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

05 Augustus 2017 | Canada, Banff

We hebben heerlijk geslapen in de B&B Big Horn in Bank. We hadden een eigen keuken en het ontbijt stond al klaar voor 2 dagen. We hebben lekker rustig aangedaan.
Rond 10:30 uur zaten wij in de auto en zijn rustig begonnen bij Cave & Basin Nat. Historic site. Op zich leuk opgezet. Er was een ondergrondse grot met een zwavelbron erin. En dat hebben we geweten toen wij erin liepen. De zwavel kwam je tegemoet, een kleine grot waar de lucht ook zo lekker blijft hangen. Verder is er een film te zien over het ontdekken van alle nationale parken in Canada en hoe Banff hier de eerste van was. Verder was er buiten een oud tenten dorpje opgezet met acteurs. Niet heel speciaal. Jammer genoeg was het uitzicht enorm door de rook belemmerd. Anders kan je vanaf hier heel mooi over het stadje uitkijken en richting de bergen.
Wij besloten om een korte wandeling te maken over de lower boardwalk, door het bos en de ontstane vennetjes en uiteindelijk met uitzicht op de rivier en de vogels (maar die waren er niet).
Om 11:45 uur hadden wij het wel gezien. Het is dat het dit jaar gratis is, maar anders is het niet echt de moeite waard.
We hebben de tank volgegooid. Er zijn 3 tankstations en bij alle drie stond een enorme rij. De medewerker was "zo" vriendelijk en mega scheel dat je daardoor compleet werd afgeleid.
Oké, nu zijn we klaar voor Lake Louise. De rit er naar toe is een kleine 45 minuten en ruim van te voren staat al aangegeven dat de parkeerplaatsen vol zijn. Maar wij zijn eigenwijs en rijden gewoon door en hadden echt mazzel! Vooraan een plekje!
Water mee en achter de meute Japanners aan (net 2 bussen uitgeladen). Het meer is zo helder en zo mooi blauw met op de achtergrond een gletsjer. Weer adembenemend. We besloten om naar de andere kant van het meer te lopen. Gewoon een mooie vlakke wandeling langs het meer. De temperatuur was heerijk. Zo halverwege werd het ook een stuk rustiger, de Japanners gaan niet verder :)
Ook het uitzicht vanaf de andere kant is mooi, met dan op de achtergrond de bergen en het Fairmont Hotel (net een kasteel). Na even van het uitzicht te hebben genoten, zijn we weer teruggegaan.
De volgende stop was de Hway 1a, een toeristische route door de Bow Valley. De kans dat wij hier een wild beest zouden zien is groot, volgens de borden. Maar resultaat van de dag .... 2 eekhoorns :)
Aan het eind van de Bow Valley Parkway is Johnston Canyon. Dit is ook een van de trekpleisters van de omgeving van Banff. En dat hebben we geweten, we liepen in rijen dik achter elkaar de Canyon in. Over een brug, die vastgemaakt is aan de berg en onder ons de rivier. Het eerste punt was de Lower Falls. Je kon hier een foto van dichtbij maken, maar dan stond je 30 minuten in de rij :). Dus wij zijn doorgelopen naar de Higher Falls. Een behoorlijke klim door het bos de berg op. Maar Het was zeker de moeite waard. Een waterval van zeker 50 meter hoog. Die kon je alleen zien vanaf een platform, maar de rij was hier niet zolang. Een man of 5.De afdaling ging wat makkelijker.
Zo wij zijn trots op onszelf. Wij hebben vandaag bijna 18 km gelopen (waarvan 3,5 km stijl de berg op). De voeten zeiden aan het eind wel "STOPPEN NU" :)
Na even een opfrisdouche op de kamer hebben wij de laatste wandeling van de dag gemaakt richting de pizzeria.

Even een korte mode update: Iedereen draagt hier (ongeacht leeftijd en gewicht) een sportlegging, sommige met stukjes gaas op de benen, met een topje, winterjas of t-shirt. De lengte van het t-shirt is kort / normaal en de leggings 3/4. Met daaronder wandelschoenen / sportschoenen of slippers/ sandalen.
Wij weten niet of dit gaat overslaan naar Nederland, maar zo ja... wen er maar vast aan :)