Dag 13: Estes Park- Rocky Mountains - Winter Park - Reisverslag uit Winter Park, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 13: Estes Park- Rocky Mountains - Winter Park - Reisverslag uit Winter Park, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 13: Estes Park- Rocky Mountains - Winter Park

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

04 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Winter Park

We hebben heerlijk geslapen en zijn om 8:15 uur opgestaan. Vandaag naar de Rocky Mountains NP, hopen dat wij weer nieuwe dingen zien en veel wilde dieren kunnen spotten :) (dat is wel een sport geworden).

Eerst even naar de Safeway ontbijt halen en koffie bij de Starbucks. Toen wij weg wilden rijden zagen wij dat de benzine heel goedkoop is, dus even de tank volgooien. Daar dachten andere mensen ook zo over dus, we moesten in de rij staan. Wij stonden met 5 auto's te wachten, toen er gaatje vrij kwam, schoot een andere automobilist die net aankwam rijden voor de rest vd groep. Je zag iedereen een beetje beduusd kijken. Ach de brutalen hebben de halve wereld!

Vanuit Estes Park is het ongeveer 10 minuten rijden naar het park. We besloten eerst naar Bear Lake te gaan en wellicht daar een korte wandeling te maken. We waren nog geen 5 minuten onderweg en we hadden het eerste dier al te pakken, een coyote!!! Stak zo voor ons de weg over. Gelukkig hadden we nu wel de camera gereed en kon het dier nog snel op de foto worden gezet.
Toen we de bocht om kwamen, waren ze weer eens bezig met de weg. Logisch dat ze dat nu doen en niet in de winter, maar niet praktisch. De man met het stopbord, was heel resoluut waar wij moesten gaan staan. Het was een echte hottie!! NOT! Piercings over hele gezicht, van de uitgerekte oorlellen en tatoeages all over. Uiteindelijk hebben wij bijna 30 minuten stil gestaan, mede ook omdat er een ambulance naar boven moest, want er was iemand onwel geworden op de berg. Best heftig! Na 30 minuten kwam de ambulance gillend langs en mochten wij weer doorrijden. Wij hebben de auto op de grote parkeerplaats neergezet en zijn met de pendelbus (bestuurd door alle bejaarden uit de omgeving) naar Bear Lake gegaan.

Aangekomen bij Bear Lake, kwam het ons wel wat bekend voor, maar ja kon ook in Canada zijn geweest. Daarna hebben wij besloten om naar de waterval te lopen. Op zich een wandeling die alleen maar naar beneden gaat en je hoeft niet meer naar boven, want daar staat weer een pendelbus. De wandeling was erg mooi, rustig en zeer goed te doen. De temperatuur was heerlijk met een licht windje. Maar je weet nooit hoe snel het weer hier omslaat.
Het laatste stukje naar de waterval was wel wat stijl, maar het was de moeite waard. Hier zijn wij 4 jaar geleden ook geweest, maar wij zijn er wel achter dat je het nu anders beleefd.
Vanaf de waterval zijn wij doorgelopen naar Glacier Point, waar wij met de bus weer omhoog zijn gegaan. We zagen op een bordje dat wij toch weer op 2816 meter waren. Je hebt het totaal niet in de gaten dat je zo hoog zit.

Wij waren om 12:45 uur weer bij de auto en zijn onze weg vervolgd door de bergen, dwars door het park heen. Een fantastische route, met even zulke mooie uitzichten. Wij zijn dan ook bij verschillende punten gestopt en genoten van het uitzicht.
Op alle drukke punten stonden "rangers" die de boel in. De gaten hielden en met alle mensen een praatje maakten en dingen uitlegden over de dieren en het park.

Op het hoogste punt van de pas, hadden wij de gigantische mazzel een Elk/ rendier van heel dichtbij te zien. Niet wetende wat er nog meer zal komen. Het was wel fris op de pas, maar de uitzichten zijn de moeite waard. We stonden midden op de toendra, met allemaal rendieren om ons heen.
We zijn weer in de auto gestapt en ja hoor, de hele kudde ging van de ene kant van de weg naar de andere kant! De groep was wel 100 dieren groot! Van groot, tot heel klein. We hebben een complete fotoreportage gewijd aan de herten! Hoeveel foto's kan een mens maken in 10 minuten.
Toen de hele groep was overgestoken mochten wij verder rijden. We zij heel dichtbij de eeuwige sneeuw gekomen, maar helaas konden wij er niet instaan.
Even later kwamen wij langs een groep met steenbokken en marmotten! Hoe leuk is dat!

Wij reden bijna uit het park toen wij allemaal auto's langs de kant zagen staan, en je weet wat je dan moet doen: uit de auto, camera mee en kijken waar iedereen naar zit te wijzen en te kijken. En ja hoor het was een Moose!!!

Vanuit het park moesten wij nog ongeveer een uurtje rijden voor wij in Winter Park waren. De eerste keer zijn we langs het motel gereden, maar de 2e keer zagen wij het bordje. We zaten aan de doorlopende weg, tegenover de drankwinkel en naast een gezellige bistro.
Nadat wij ons hadden geïnstalleerd zijn wij een rondje over de 'boulevard' gelopen. We kwamen langs een echte lokale band, met een zanger in tuinbroek met cowboyhoed, die gezellige honkey tonk muziek maakten. Hier hebben wij even naar gekeken en zijn toen gaan eten bij de buren, de gezellige bistro. We hebben voor het eerst op een terras kunnen eten, met een ober die op Gerard Depardieux leek. We hebben heerlijk gegeten.

Het koelt erg snel af in de bergen, dus wij hebben een tijdje buiten gezeten en ons verwonderd over alle gasten, die om het kwartier naar de drankwinkel liepen of 4 barkrukken ergens weg hadden getoverd en in de auto probeerden te krijgen. Het is ze gelukt, maar vraag niet hoe.

We zijn uiteindelijk op tijd naar binnen gegaan en hebben heerlijk liggen lezen.

Morgen gaan we wederom dwars door de Rockies, alleen niet het park, richting Aspen en Snowvillage.

• 04 Augustus 2013 - 08:29

Paula:

verschillende landschappen zien is natuurlijk ontzettend mooi maar als je de dieren spot die daar leven is het helemaal geweldig. Geniet ervan!!