Dag 2: WK en NYC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 2: WK en NYC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 2: WK en NYC

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

11 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een heerlijke nacht te hebben geslapen, dankzij de Barcardi Cola, zijn we vandaag iets later op gang gekomen. Rond 10 uur waren we gedouched en aangekleed in het oranje en op naar de kroeg :)
We kwamen bij Tonic Bar en daar stond al een rij van ruim 200 man te wachten in de zinderende hitte. We zijn trouw aangesloten, maar we hadden nog niet gegeten en gedronken. Dus tja, we konden ook gokken op Mars 2112 (andere kroeg waar 2e party werd gehouden). In de rij kwam een man aangelopen, die ook het voetbal wilde zien, maar zich niet had ingeschreven voor het feestje. Wij waren zo vriendelijk om hem dat mede te delen en hebben hem verwezen naar Mars 2112. Zelf begonnen we ook te twijfelen en zijn ook naar Mars 2112 op zoek gegaan. Onderweg kwamen wij deze meneer weer tegen en hebben met z'n 3-en een groepje gevormd.
Bij Mars 2112 bleek het helemaal dicht en donker te zijn. Is dit wel goed? We zijn ook nog vroeg, dus laten we eerst maar iets te eten en te drinken opzoeken. OP naar de Irish pub tegenover. Hier hebben we heerlijk een salade gegeten (op nuchtere maag) en in de koelte gewacht.
Na ons ontbijt cq lunch weer naar Mars 2112 en daar bleek het oranje te zijn. Allemaal oranjesupporters (Nederlanders en Amerikanen) die in de zon stonden te wachten dat de deur open ging. In de rij sloot nog een man zich aan bij ons groepje. Zo stonden we ineens met een gezagsvoerder van de KLM, een directeur van een farmaceutisch bedrijf en beb en toos in de rij voor het voetbal.
Binnen bij Mars 2112, was het echt MARS (incl ALiens en aankleding).We hebben een tafel bemachtigd samen met 3 New Yorkse dames. En gewacht tot 14:30 uur. Lange zit, maar wel leuk mensen kijken.
Om 14:10 wilden we toch wat dichterbij het scherm en hebben we samen met 2 Amerikanen een gereserveerde tafel bemachtigd (en die mensen zijn niet gekomen en hebben we de hele wedstrijd mooi kunnen zitten). Samen met zo'n 600 man hebben we vol spanning de wedstrijd gekeken met veel oeh's en ah's en hup holland hup. Maar het mocht helaas niet zo zijn. Ook hier in NYC heeft Nld met 1-0 verloren van de Spanjaarden. Wel mooi om te zien dat zelfs zo ver weg van huis voetbal verbroederd en allerlei nationaliteiten ons kleine landje een warm hart toe dragen.
Na deze 120 minuten zijn we weer naar buiten gegaan en hebben de Spanjaarden Times Square overgenomen. We liepen eerst doelloos rond van alle indrukken en mensen om ons heen. Wat gaan we doen, wat is het plan? Tja lastig in zo'n grote stad. Shoppen? 2 winkels later toch maar niet! Central Park of Bryant Park? Nee ook niet. Laten we eerst maar eens met een sightseeing bus de stad gaan verkennen, dan weten we een beetje wat we willen en kunnen zien. 2 uurtjes heerlijk bovenin de bus gezeten en wat mooie indrukken van NYC opgedaan.
We moesten ook nog wat eten, maar de McDonalds was al dicht of rijen van tig mensen. Dus maar even wat eten in het hotel.
Conclusie voor deze dag: het WK verbroederd, mensen hebben medelijden met ons en knikken medelevend naar ons in ons oranje shirt, genoeg gespreksstof met de amerikanen over voetbal en een enorm grote stad waar wij nu binnen 1,5 dag de meeste highlights gezien willen hebben :)
Morgen vroeg op anders komen wij niet uit met ons schema :)

• 12 Juli 2010 - 17:26

Suzan & Family:

Hai oranje-fans,
    Nou dat voetbal is achter de rug (Hugo heeft de hele wedstrijd "gekeken" en totdat hij sliep alleen maar heel zachtjes "jammur" gezegd), maar dan kan voor jullie het genieten beginnen! Veel plezier en we volgen jullie weer op de voet!