Dag 9: Sherondoah Nat. Park - Reisverslag uit Lexington, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 9: Sherondoah Nat. Park - Reisverslag uit Lexington, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 9: Sherondoah Nat. Park

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

18 Juli 2010 | Verenigde Staten, Lexington

Het is vandaag zondag, dus lekker rustig op de weg om Washington DC uit te komen.
Na een stop bij de Starbucks in het hotel en de kiosk, hebben we snel de route bekeken en op weg naar de rust.
Om 9:30 uur reden wij weg bij het hotel en de snelweg was snel gevonden. We hebben een deel toeristisch gereden en het laatste stuk naar het park over de snelweg. We hebben voor we het park ingingen even getankt, want het park is van Noord naar Zuid 105 mile lang. En daar wilden wij niet stil komen te staan.
In het park even naar het Visitors Center om te kijken of we ergens op moesten letten. Ja wilde dieren, beren herten en slangen.
Na 10 minute in het park, stonden er een 3 auto's aan de kant van de weg. Dus stoppen, dat betekent dat er iets te zien is. Er was wel wat te zien, maar niet wat de mensen zagen. Wij zagen alleen maar een Apalachenroute en de mensen een beer. De weg was voornamelijk kronkelig, groen en lang. Zeker de moeite waard, maar er gebeurd niet zo veel. De uitkijkpunten (om de 500 meter) zijn allemaal hetzelfde, dus na 3 heb je ze allemaal gezien. Het was niet zo druk in het park, soms kwam je niemand tegen.
Om 13:00 uur moesten we toch maar even wat eten gaan scoren (we waren niet zo goed voorbereid als anders. Het is zondag en op zondagochtend is alles dicht). Dus bij een eetgelegenheid wat eten gescoord en ergens bij een uitkijkpunt in de schaduw gelunched.
De weg vervolgd en jawel het 2e wilde dier. Er stak een hert over. En dat was alle sensatie voor deze rit. Mooie natuur, daar hoor je ons niet over, maar niet spectaculair qua acties.
Als je het park uit rijdt kom je vanzelf op een Scenic Park Highway uit. Deze weg was nog rustiger dan het park, maar zeker net zo mooi.
De lucht werd al aardig donker en in de verte hoorden wij het rommelen. Dus snel in de auto en proberen de bossen uit te komen. Dat is gelukt. Ons motel ligt boven op een heuvel en we hebben uitzicht op de bergen en de onweersbuien in de verte.
We hebben eten gehaald en een voorraad ingeslagen bij de Wallmart. En morgen gaan we naar Gatlinburg om nog wat mooie natuur op te snuiven.

• 19 Juli 2010 - 18:51

Pa En Ma:

We genieten van jullie mooie verhalen .Bij ons is het ook lekker warm.Goede reis.Groetjes van ons.