Dag 13: Op naar het zuiden, Charleston - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 13: Op naar het zuiden, Charleston - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 13: Op naar het zuiden, Charleston

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

22 Juli 2010 | Verenigde Staten, Charleston

We zijn om onze normale tijd opgestaan. We zijn vertrokken zonder ontbijt, want dat zat er niet bij in deze keer. We hadden nog wel een banaan voor onderweg.
We hadden eerst een stukje snelweg en daarna hebben wij een scenic route uitgekozen. We zijn niet zo van de snelweg. Halverwege kwamen wij een winkelcentrumpje tegen en hebben daar even brood en water gekocht. We gingen maar op zoek naar een picknickbankje, maar konden niets vinden. Totdat wij in het plaatsje Elloree kwamen, daar was een parkje met allemaal picknickbankjes (overdekt en heerlijk in de schaduw). Het was warm en vochtig buiten, maar we konden daar even lekker zitten. We hadden gezeldschap van 2 honden, die daar ook verkoeling zochten.
Het verschil tussen arm en rijk was hier wel weer duidelijk aanwezig. Veel vervallen en oude huizen en aan de andere kant grote villa's en lange opritten.
We hebben onze weg vervolgd naar Charleston, via een groot meer. Helaas hebben wij van het meer helemaal niets gezien. Alleen maar bomen en nog eens bomen. Met tussendoor een huisje :)
Rond 15:00 uur hadden wij het hotel gevonden en hebben we ingecheckt. We hebben een mooie tuin (zwembad voor de deur en een grasveld en wat zitjes). We krijgen ook veel mensen bij ons op bezoek, maar dat is wel gezellig. Er is een groot honkbaltoernooi in Charleston, waardoor wij veel jonge kids met ouders om ons heen hebben. Na de spullen te hebben geinstalleerd hebben wij onze bikini's aangedaan. Gewapend met een boek naar het zwembad. Hier hebben we eerst rustig kunnen liggen, totdat het toernooi was afgelopen en het hele zwembad vol gillende kids lag.
We zijn op zoek gegaan naar een restaurantje en we kwamen terecht bij Sticky Fingers. We hebben hier heerlijk gegeten. We hadden het zo warm daarbinnenn dat onze aftersun er weer afliep.
Toen we weer terugkwamen hebben we gelezen en zijn we beiden wel 10x geprikt door die verrektte muggen.
Morgen gaan we naar Bone Hall Plantation en naar het strand.