Dag 4: de reis door de dolomieten naar Toscane - Reisverslag uit San Gimignano, Italië van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 4: de reis door de dolomieten naar Toscane - Reisverslag uit San Gimignano, Italië van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 4: de reis door de dolomieten naar Toscane

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

09 Augustus 2011 | Italië, San Gimignano

Vanochtend keken we naar buiten en ja hoor, de zon scheen! We hebben ontbeten en in de zaal zat ook de familie van gisteren, ha ha. Nog net zo spraakzaam als de avond ervoor. De koffers weer 3 trappen naar beneden gesjouwd, we hebben straks een goede conditie :).
Om 9:45 uur waren we onderweg naar Toscane. Eerst zo'n 145 km door de dolomieten heen en toen een saai stuk weg. Weinig inspirerende omgeving. Maar de Toppers maakten veel goed.
Op een gegeven moment werd de weg wat leuker en besloten we om de alternatieve route te nemen, niet de snelweg. En dat hebben we geweten. We moesten nog ongeveer 175 km rijden, maar daar hebben we langer over gedaan, dan de 350 km daarvoor. Alleen maar door kleine dorpjes, die niet op de kaart staan en over bergen met smalle wegen. Mooie groene route. Op een gegeven moment gaf de Tom tom aan dat we nog 145 km moesten rijden, maar daar zouden we meer dan 3 uur over doen! Tjemig, waar lijdt dat ding ons langs!
Kleine dorpen en afgelegen weggetjes. Wel het echte Italie nu gezien. Op een gegeven moment moesten we plassen, maar alle tankstations waren dicht, dus plassen geen optie. Tot we bij een supermarkt kwamen en daar een wc vonden. In een achterga vetjes tussen de patchkasten in. Maar met de blaas weer leeg, konden we de laatste 60 km, lees 1,5 uur, weer aan.
We zijn er wel achter dat je zelf niet de borden moet lezen waar je heen moet, want dan rijdt je onherroepelijk de verkeerde kant op. Met san giminagno op 15 km, wees de Tom Tom ons de andere kant op. Uiteindelijk zelf niet eigenwijs doen en gewoon volgen. We kwamen door een soort van bosweg met haarspeldbochten, met als einddoel ons hotel.
Het hotel is echt waanzinnig, goed geregeld, mooie kamers en een zwembad.
Na zo' n lange reis besloten we dat het genoeg was geweest. Morgen weer een dag, in Toscane.
Nu een lekkere prosseco op ons eigen balkon in een lekkere temperatuur van 20 graden.