Dag 10: Montrose - Colorado Springs - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 10: Montrose - Colorado Springs - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 10: Montrose - Colorado Springs

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

31 Juli 2013 | Verenigde Staten, Colorado Springs

De wekker ging vroeg vanochtend, wij wilden om 8:00 uur in de auto zitten want we hadden best een lange rit voor de boeg en wij wilden naar de outlet tussen Colorado Springs en Denver.

Om 8:00 uur waren wij klaar om te gaan, eerst nog naar de Safeway om inkopen te doen. Ons water was op en ook de cola voorraad was geslonken. Daarnaast moesten wij ontbijt halen, die wij onderweg opeten. Wij hebben groots ingeslagen, :) 48 flesjes water, 24 blikjes cola.... We beginnen al aardig in te burgeren. Wij zijn dan wel iets gezonder, want we namen ook fruit mee.
Bij de Safeway was er een aardige caissière, die ons met de Safewaykaart een korting gaf van $12! Zo dat hadden wij weer verdiend!
Nog even snel de tank volgooien en op naar Colorada Springs. De rit was vandaag 237 mile, maar over wegen waar we niet harder dan 55 mochten. Dus een ritje van ruim 5 uur.

Onderweg hebben wij weer allerlei landschappen gezien, van rivier, groot stuwmeer, bergen, hoge passen die wij over moesten en uitgestrekte valleien.

Wij zijn de eerste keer even gestopt bij het stuwmeer, onderdeel van de rivier de Gunnison. Hier was het heel rustig, behalve een aantal vissers die ons verstoord aankeken. Na 10 minuten zin wij weer doorgereden en kwamen door allemaal kleine dorpjes, met vervallen huizen of hele nieuwbouw wijken.
Wat ons ook opviel, was dat er heel veel campers, caravans ergens in het land worden gezet.... Echt landje pik!
Ook heeft de een echt moeite gedaan om wat van zijn huis, tuin en land te maken, terwijl de buren een grote bende hebben. Het lijkt wel of mensen het geen enkel probleem vinden dat er gewoon 5 oude en kapotte auto's in de tuin staan, daarnaast nog een caravan/ camper, en de rest van de meuk.
Er is ook ruimte genoeg, maar ja wij kennen dat niet in Nederland (niet in deze mate).

Na ongeveer 2,5 uur rijden kwamen wij over een pas, die 3300 meter hoog was (11.200 feet). Hier zagen wij ook een oude gondel naar boven gaan. Dus dit leek ons wel wat. Wij hebben de auto geparkeerd en toen we uit de auto stapten overviel de kou en de wind ons! Snel de jassen aan en even in de shop kijken. Hier was alleen maar prullaria! Verschrikkelijk gewoon. Niet iets wat wat thuis willen hebben staan.

We hebben een kaartje gekocht voor de gondel en op naar boven. Het instappen in de gondel was al een ervaring. De deur werd met een ouderwetse sleutel opengedaan, daarn instappen.... Het schommelde goed heen en weer en het was krakkemikkig, maar op naar boven. De tocht duurt ongeveer 10 minuten, met een redelijke snelheid. Maar als er mensen beneden of boven instappen, hang je stil en kraakt het ding. Het was weer een ervaring!
Eenmaal boven was het nog kouder!!! En het waaide als een gek. We hadden niet inde gaten dat we zo hoog zaten, 3659 meter!!
Mooi uitzicht, maar lang hebben wij het niet volgehouden, want je blies anders weg. Nog even binnen naar boven gelopen en genoten van het uitzicht. We stonden op het Continental Divide.
De dame van de lift, had een wollen muts op en snowboots aan! En wij op onze slippers :)
Beneden hebben wij de gratis popcorn opgehaald en hebben wij onze weg vervolgd naar Colorado Springs.

We hebben de afslag genomen naar de Garden of the Gods, want hier staat ons Hotel dichtbij. Maar tja... Rijd je ineens dwars door het park heen :). Een moment van herkenning, want hier waren we al een keer geweest en deze stond niet op de planning. Na dit rondje afgereden te hebben besloten we terug te rijden naar de hoofdweg en via de I25 de juiste weg te vinden. Maar op de interstate (=snelweg) besloten wij eerst door te rijden naar de outlet. Anders waren wij er nog later.

Het is nog zon 40 minuten rijden en dan ben je bij Castle Rock, als je de afslag niet mist! Eenmaal aangekomen eerst even snel broodje smeren en die onderweg maar de wc's opeten.
Wij hebben een mooi tijdje rondgelopen en hebben uiteindelijk niet heel veel gekocht. Wat ons wel opviel was dat de make up erg goedkoop was! Normaal in Nederland koopt Marijke een mascara voor €21, hier $11,25. Dus jullie begrijpen het wel, inkopen!!! Dan maar een voorraadje:)
Willeke heeft nog een echte Michael Kors gekocht!

Toen we uitgeshopt waren, hebben wij even snel wat gegeten en toen weer terug naar Colorada Springs en op zoek naar het hotel. Deze hebben we snel gevonden. De man achter de receptie was overvriendelijk en gaf ons nog de tip dat wij de kaartjes voor Pikes Peak voor morgen moeten reserveren.
We hebben een heerlijke kamer, met fantastische bedden (na3 nachten met matige bedden) en uitzicht op het zwembad en de bergen.

Willeke wilde nog snel tickets bestellen, maar de enige tijd dat er morgen nog ruimte is, is om 16:00 uur. Dit is helaas niet de beste tijd. S middags wordt het hier bewolkt en komen de (onweersbui)buien opzetten. Dus wij gaan morgenvroeg bellen of er s ochtends nog ruimte is. Zo niet, dan hebben wij donderdagochtend nog als optie. En gaan wij morgen lekker rustig aandoen en aan zwembad liggen, boekje lezen en het oude centrum van Colorada Springs bekijken.