Dag 22: Saint Andre - Longeuil (Montréal) - Reisverslag uit Longueuil, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 22: Saint Andre - Longeuil (Montréal) - Reisverslag uit Longueuil, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 22: Saint Andre - Longeuil (Montréal)

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

09 Augustus 2015 | Canada, Longueuil

We hebben op zich goed geslapen vannacht, maar hebben het wel koud gehad! Voor het eerst in een joggingbroek geslapen deze vakantie. Als je in de cabin loopt, onder de douche staat of op de wc zit, is het net alsof je op het water zit. Alles beweegt en af en toe moet je even je balans vinden.
We hebben ontbeten in het restaurant en zijn rond 10:00 uur gaan rijden. We hoeven niet echt op de wegnummers te letten, behalve als we dicht bij Montréal in de buurt komen.
Vlakbij Saint Andre ligt een ets groter dorpje, Kamarouska, met een aantal prachtige oude victoriaanse huizen, een heerlijke bakker (waar me dan ook meteen lekkere broodjes voor de lunch hebben meegenomen) en een leuk cafeetje. We hebben hier even rond gelopen en zijn toen weer verder gegaan met de reis.
We hebben de hele dag langs de St Lawrence rivier gereden.
Normaal duurt de rit ongeveer 4 uur, maar doordat wij toeristisch rijden en de snelwegen proberen te vermijden, duurde onze rit zo'n kleine 7 uur.
Het was nog wel even zoeken in Longeuil, omdat de weg die wij moesten hebben was afgesloten. Maar uiteindelijk hebben wij onze B&B gevonden. We moesten even acclimatiseren, zo hebben we geen eetgelegenheden en niets om ons heen te beleven en nu ..... Slapen we midden in het drukke en gezellige Longeuil, met voor ons de brandweerkazerne en schuin voor ons een straat met allemaal barretjes en restaurantjes. We kwamen precies rond etenstijd aan, dus moesten een paar rondjes rijden voordat wij de auto ergens konden parkeren.
We werden vriendelijk ontvangen door de zoon van de eigenaresse, en kregen uitleg over het opendoen van de voordeur en onze kamer werd getoond.
We vinden het toch wel wat hebben hoor, dat slapen in B&B's. Je hebt meteen contact met de mensen en komt zo ook veel te weten over het dorp of gebied waarin je zit en over de mensen.
We hebben onze koffers naar boven gesjouwd en zijn toen een plekje gaan zoeken om te eten. Na wat rond te hebben gelopen, was de keuze gevallen op een restaurantje met een terras waar je heerlijk buiten kon zitten. We hebben overheerlijk gegeten, voor weinig...CAD 32 in totaal! Daar kan je niets van zeggen leek ons.
De baas van het restaurant was helemaal verguld dat zij Nederlandse toeristen had in haar restaurant.
Na het eten hebben we opende veranda gezeten met een kopje thee en ons boekje. Morgen de stad maar eens verkennen.