Dag 24: Longueuil - Kingston - Reisverslag uit Kingston, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 24: Longueuil - Kingston - Reisverslag uit Kingston, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 24: Longueuil - Kingston

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

09 Augustus 2015 | Canada, Kingston

We hadden vanochtend weer een fantastisch ontbijt! Verse aardbeien, ingemaakt met suiker, daarna een soort sandwich met ei, ham, tomaat (ja die aten we nu allebei maar op) en verse basilicum uit eigen tuin met verse jus d orange en aardbeien/ granaatappelsap. Het was heerlijk!! We hebben nog even met de dame zitten kletsen over hoe oud haar huis wel niet was (1805) en dat zij problemen heeft met de riolering onder haar huis. Maar dat hebben alle oude gebouwen in Montréal. Als zij het wil laten maken kost dat CAD 15.000. En dat was wel erg veel geld.
Zij zit helemaal volgeboekt de hele zomer, ze heeft 3 kamers en soms verhuurd ze ook nog een van haar privé vertrekken. Big business.
Na afscheid te hebben genomen, hebben wij onze weg uit Longueuil en Montréal gevonden en zijn wij de hway 2 helemaal naar het westen gevolgd tot aan Kingston. Na een snelle plasbreak bij de Tim Horton en koffie en appelsap te hebben gekocht zij wij doorgereden.
Op een gegeven moment kwamen we in een dorpje, en het was hier druk!!! Dus hier moest wat te doen zijn:) na veel pijn en moeite hebben we een parkeerplaats gevonden en zijn we een kijkje gaan nemen in Brockville. En ja hoor er was zeker wat te doen! Er was een soort race-wedstrijd gaande met hele snel sportraceboten over de rivier. Met daarnaast een festival, Meppel Culinair in het groot! En dan alleen maar met BBQ tenten! Mensen stonden in de rij te wachten voor wat te eten.
Alle tenten hadden ook hun gehele prijzenkast uitgestald voor de tent, met alle prijzen die ze hebben behaald in de afgelopen jaren. Het was een drukte, alle mensen uit de omstreken waren hier op af gekomen. We liepen tussen alle Hill Billies, met of zonder tanden, met of zonder tattoos, met of zonder haar, in de mooiste creaties die je maar kunt bedenken.
We hebben een rondje over festivalterrein gelopen en staan kijken bij een arm-druk wedstrijd. Zo dat gaat er heftig aan toe!!
We zijn vervolgens weer in de auto gestapt en moesten nog 70 km naar Kingston.
Ons motel zit aan de Princess Road, maar die is lang!! We dachten dat we dichtbij centrum zouden zitten, maar het is nog een klein kwartier met de auto.
We hebben onze spullen op de kamer gezet en zijn toen weer in de auto richting het "dorp" gegaan om een eettent uit te zoeken.
We hebben heerlijk gegeten bij een hippe Italiaanse tent.
Na nog een klein rondje te hebben gelopen door het stadje en de haven, waar alle boten lagen van de race van vandaag, zijn we terug gegaan naar het motel.
Hier hebben wij onze koffers weer herschikt en klaar gemaakt voor morgen.
Morgen moeten we om 18 uur auto inleveren en om 11 uur uit het motel. Naar Toronto is het nog 3 uurtjes rijden. Dus we hebben maar besloten om een mall in te gaan en ons daar een paar uur te vermaken.
Ondertussen zijn we ook al ingecheckt en zoals het er nu uitziet, zitten we op betere plekken dan de heenreis, dus hopen dat we dan ook wat kunnen slapen.

• 09 Augustus 2015 - 09:58

Fennie:

Weer een schitterende vakantie hebben jullie gehad en wensen jullie een goede reis terug naar ons mooie Nederland.