Dag 23: Montréal - Reisverslag uit Longueuil, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 23: Montréal - Reisverslag uit Longueuil, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 23: Montréal

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

09 Augustus 2015 | Canada, Longueuil

We hebben heerlijk geslapen in onze knusse kamer in de B&B. We hoefden niet te dringen of te wachten bij de douche. En om 9:30 uur stond ons ontbijt klaar. We hebben een heerlijke eigen gemaakte smoothie gehad, yoghurt met mueslie en fruit en daarna wentelteefjes met rode en zwarte bessen.
Na het ontbijt, vertelde zij ons dat wij het este met het veerboten over konden gaan naar Montréal. Dan kom je direct in het oude Montréal uit en scheelt je overstappen en zoekwerk naar de juiste metrohalte. En daarnaast zag je ook de mooie skyline van Montréal.
We hebben onze spullen gepakt en zijn eerst geld gaan pinnen. Hier kwamen we aan de praat met een Canadees, die ook in Nederland had gewerkt. Toen wij vroegen hoe wij het beste bij de veerboot konden komen, liep hij een eindje met ons mee en had hele verhalen over Montréal en waar we wel en niet moesten zijn. Hij heeft ons tot de loopbrug over de snelweg gebracht en legde toen uit dat wij hier over moesten steken en dan naar links en daar was het punt waar de veerboot aankwam. Blijkbaar vind hij het reuze leuk en zei tot ziens samen met 2 zoenen ha ha. DUS!!!
We waren precies op tijd en konden direct na het kopen van het kaartje aan boord van de boot.
Het tochtje duurt ongeveer een halfuurtje en dan sta je in de oude haven van Montréal.
In de haven lag een enorme boot, The Sea Owl!!! Wat een schip is dat! Die zie je alleen maar in de film of op de foto met de Rich & Famous. De boot had ook aardig wat bekijks.
We zijn naar bezoekerscentrum gegaan en hebben hier een kaart van Montréal opgehaald. We hebben de "Hotel de Ville" bekeken, oude stadhuis van Montréal, en de basseliek van Notre Dame.
We hebben al veel basselieken gezien tijdens onze vakanties, maar deze komt echt in de top 5 van mooiste basselieken terecht. Heel imposant en anders dan de andere kerken. Het heeft iets baroks over zich.
We weten niet wat voor conferentie er in Montréal was, maar de jeugd was helemaal los! Allemaal in stripfiguur-outfits en ander soort figuren. We hebben er met open mond naar staan kijken. Leek eerder op een ontgroening, maar dat was het volgens ons niet.
Vanuit hier hebben we de winkelstraat opgezocht, Rue de la Catharine, via Chinatown. Het is even lopen, maar dan kom je in een brede winkelstraat terecht. Eerst niet heel veel, maar op een gegeven ogenblik alleen maar winkels! En druk dat het hier was! We hadden in ieder geval 2 doelen, Roots en GAP. Bij GAP helaas niet geslaagd maar bij Roots wel.
Hierna zijn we weer terug gelopen naar de oude haven. Dat even klinkt niet zo ver, maar het is een pokke-eind lopen.
Uiteindelijk waren we rond 16:50 uur weer in de haven en konden we zo op de boot terug naar Longueuil.
We hebben 1 tussenstop gemaakt bij een eiland in de rivier, waar een heavy metal concert/ festival bezig was. Wat een kabaal!! En dat weerkaatst ook zo lekker op het water.
We waren blij dat wij uiteindelijk weer in "onze" straat waren, want we hadden geen voeten meer over.
Dit was toch wel de dag met de meeste km in de benen, volgens onze apps 14 km.
We hadden ook geen puf meer om een ander restaurantje uit te zoeken, dus zijn weer op het terras van gisteravond gaan zitten. Wederom heerlijk gegeten en we zijn moe en voldaan naar de B&B gegaan en zijn op de veranda geploft. Bleek ook nog dat wij bijna op de eerste rang zaten voor een openlucht concert van een klein bandje.
Morgen gaan we door richting Kongstin, onze laatste stop voor onze vlucht zondag weer naar Nederland.