Dag 3: New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 3: New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 3: New York City

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

12 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Om 7:45 uur ging onze wekker, zodat we wat aan de dag hadden. Douchen en aanklede en op naar Starbucks voor koffie en appelsap met een broodje. Snel de bus in en op naar Ground Zero. We hebben een mooie dag uitgekozen, want het was bloody hot in de bus en we hadden natuurlijk geen zonnebrandcreme meegenomen.
We waren om 10:00 uur bij Ground Zero, erg indrukwekkend ondanks dat je niet zo veel kon zien, behalve bouwtorens en kranen. Maar heel raar om je te bedenken dat wij op een plek stonden waar duizenden mensen om zijn gekomen. Alleen de Twin Towers zijn weg (en 8 lager omliggende gebouwen) maar de rest staat nog alsof er niets is gebeurd. Tegenover Ground Zero staat St. Pauls Chapel. Het oudste gebouw van New York City met een begraafplaats erbij. Vreemd om te zien dat hier alles nog intact is. Binnen in ST Pauls Chapel is een memorial voor alle mensen die zijn omgekomen. Hier werden de brandweermannen en politieagenten opgevangen als ze even op adem konden komen.
Na deze indrukwekkende momenten zijn we Century 21 ingegaan(Outlet Warenhuis van alle grote merken). Mensen liepen hier met karren de deur uit, alsof ze geem kleren, tassen en zonnebrillen meer hadden. Wij hebben allebei goedkoop nieuwe zonnebrillen ingeslagen :).
We zijn daarna teruggelopen naar de bus om ons weer terug te laten brengen naar Times Square. We hebben nog een mooie ronde gemaakt en hebben leuke straatjes en gebouwen gezien.
We hebben lekker gelunched (stuk pizza met vers fruit al toetje). Toen begon onze wandeling naar de pier , waar de boottocht begon langs Lady Liberty (vrijheidsbeeld). Het was een warme en overhitte wandeling, liepen pal in de zon. Wel een lekker windje vanaf de rivier, Dat was ook het enige voordeel.
We waren echter niet de enige die hadden bedacht verkoeling te zoeken op het water. Lange rijen voor de boot en ticketservice. Nu maar hopen dat we er op konden komen. Na 35 minuten konden we eindelijk uit de brandende zon en richting de boot. Voordat je op de boot mocht, eerst nog een foto laten maken en je tas laten controleren (we dachten dat we het hadden gehad).
We zijn boven op het dek gaan zitten achter een typisch amerikaans 'setje', moeder en zoon maar leken wel getrouwd. De vrouw bood ons direct zonnebrandcreme aan, en niet een beetje ook. Konden iedereen wel met die hoeveelheid insmeren. Maar we waren al lang blij dat we wat bescherming op de armen en gezicht kregen. Ondanks het windje, brandde de zon er goed in.
We hebben een rondje over de Hudsonrivier gevaren, langs de skyline van New York, richting het vrijheidsbeeld. Wat een inmensgrote stad, niet te geloven zoveel hoge gebouwen naast elkaar en achter elkaar. Heel indrukwekkend en bijna niet te bevatten hoe op zo'n klein stukje land zoveel mensen werken en wonen en dan ook nog eens alle toeristen daarbij.
De bootticht duurde 75 minuten. We waren net weer een kudde met dieren die van de boot werden gedreven, maar we waren zo weer op weg naar Times Square richting Macy's. We dachten dat lopen wij wel even, maar we waren toch blij dat we een bus tegenkwamen (met dezelde tourguide als vanochtend). We zijn dankbaar in de bus gestapt om ons op te maken voor het grootste warenhuis in de wereld.
Macy's is 11 verdiepingen hoog en bestrijkt 1 hele blok in New York. En dat is groot.
Eerst toileteren (pikhanden wegwerken) en even wat eten. We zijn eerst naar het visitors center gegaan voor een plattegrond en een kortingskaart voor de hele maand :) (kunnen in elke Macy's met korting shoppen). We hebben een aantal verdiepingen gehad. Onze conclusie is wel wat een truttekleren zijn hier. Schoenen zijn geweldig (hoe hoger de hak hoe beter) maar de kleding is verschrikkelijk. Veel bling bling, syntetische stoffen, oudbollige kleuren en modellen. Handig zo'n kortingskaart maar voor de parfum en make up geldt het helaas niet en de kleren ach ja je weet nooit waar het goed voor is.
Na 3 uurtjes rond te hebben geslenterd (is vermoeinder dan de hele dag lopen door de stad) hebben we een plekje gezocht op Times Square om wat te drinken en mensen te kijken. Wat een diversiteit aan mensen loopt er in deze stad rond.
We zijn wel tot de conclusie gekomen, dat dit een stad is waar we wel kunnen wonen. Behalve dan de huurprijzen van de woningen cq kamers hier. Laagste prijs voor een 1 kamer appartement ligt rond de $2000 per maand. DUS, ze werken hier om hier te kunnen wonen. Wat duur en er is een woningbeschikbaarheid onder de 3%. Dus je moet blij zijn als je wat kunt huren hier in New York, anders slaap je in een doos in Central Park.
Morgen gaan we naar Central Park en rond 15:35 uur worden we opgehaald bij het hotel om onze auto te gaan halen bij Avis.
Morgen de laaste dag voor ons in New York, weg uit deze immens grote, mooie en indrukwekkende stad. We denken dat we hier nog wel een keer naar teruggaan. We hebben nog lang niet alles gezien.
Nu gaan we lekker slapen (willeke slaapt/ dommelt al). En ik beloof dat we morgen wat foto's gaan toevoegen, zodat jullie ook een indruk krijgen van alles wat wij hier zien.

• 13 Juli 2010 - 06:29

Ingrid:

Wat een leuke verslagen! Veel plezier nog en ik blijf jullie volgen!

Liefs Ing