Dag 5: Phillidelphia en 1e outlet - Reisverslag uit Reading, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 5: Phillidelphia en 1e outlet - Reisverslag uit Reading, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 5: Phillidelphia en 1e outlet

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

14 Juli 2010 | Verenigde Staten, Reading

Vanochtend rustig aangedaan, maar we stonden om 9:00 uur al buiten. Het was klam, warm en benauwd. Maar dat mocht de pret niet drukken, want vandaag is de dag van de geschiendenis van USA.
We gaan het historische stuk van Philly in om daar naar de Independence hall te gaan, de Liberty Bell en andere oude gebouwen.
We hebben heerlijk ontbeten in het Visitors Center (same old same old, wel echte DE koffie). We hadden gehoord dat het heel druk zou zijn en dat je wel eens lang in de rij moest staan. Toen wij bij de Liberty Bell aankwamen konden we gewoon doorlopen. De tas van Willeke werd voor de zekerheid nog even bekeken door de security, en daarna konden we doorlopen. Korte intro en uitleg van de grote klok en toen konden uiteindelijk bij de klok foto's nemen. Leek net of we bij een standbeeld of een graf van een bekend persoon stonden. Iederen moest met de klok op de foto. Nou zo bijzonder was 'ie nou ook weer niet. Maar ach, dat zijn de amerikanen.
Toen we buiten kwamen besloten we toch nog even terug te gaan naar het visitors center om gratis kaartjes op te halen voor Independence hall. En dat was zeker de moeite waard.
We kwamen aanlopen en er was een mooi standbeeld van George Washington. Willeke dacht 'goh, die wil ik op de foto. Alleen wel iets dichterbij graag, dus ik steek even de weg over.' Na 1 stap op de weg, werd Willeke luid teruggefloten door de security meneer. Daar mag je dus niet lopen!!! Volgens ons had deze meneer vandaag voor het eerst zijn fluitje, want we hoorden hem continue overal tussendoor fluiten. Ook niet subtiel of zo, maar gewoon heel hard!
ROndleiding gehad door de Independence hall, waar het 1e constitution of America is ondertekend en waar in de 18e eeuw USA vanuit werd geregeerd.
Mooi in de oude staat gebleven. En wij willen dit huis wel hebben. Erg mooi en een mooie tuin erbij :).
Daarna zijn wij naar het graf van de onbekende soldaat geweest in een mooi klein parkje.
Op de terugweg zijn wij bij de Second Bank of USA naar binnen geweest. Mooi gebouw vanbinnen, waar jenu kan eten en souvenirs kan kopen.
Zelfs het vrijheidsbeeld uit NY was hier te koop voor de letterbak. Even snel wat eten en toen weer naar het hotel om de auto op te halen.
Om te zorgen dat we niet weer gingen dwalen, hebben we nu eerst even de route goed uitgestippeld. Maar het was een makkie!!! Dwars door Philledelphia heen en toen het mooie groene achterland in. Hebben wel de hele weg regen gehad, maar gelukkig was daar de 1e Premium Outlet!!!! Wat moesten we anders doen ;)
Even 2 uurtjes rondgekeken (voorwerk doen voor Miami). Toen weer in de auto op naar Reading. Hotel was snel gevonden en hebben bij de K-mart even inkopen gedaan (koelbox, mes en beleg).
Na het eten nog even een baantje gezwommen en de witte was gedaan.
Morgen gaan we op de koffie bij de Amish. We zullen ons netjes aankleden en gedragen.

PS de foto's komen echt maar wilde nog niet zo goed lukken. Hebben jullie wat om naar uit te kijken.
Oh ja, pa de 'bellboys' zijn de kofferjongens van het hotel, die voor 1 dollar je koffers tillen. Niks niet lekker of aandachtafleidend :)

• 15 Juli 2010 - 09:49

Sjane (JP):

Oh, oh, geen dag is hetzelfde bij jullie! Lekker hoor, geniet er maar van. Ik geniet van jullie verhalen! Inmiddels is hier het weer een beetje onstabiel. Gisteren heeft het op sommige plekken erg gespookt. Er is een camping in Gelderland getroffen door noodweer. De caravans lagen her en der verspreid in het water, er is zelfs een vrouw om het leven gekomen. Hoe zijn de vooruitzichten wat betreft het weer bij jullie? Niet meer zoveel regen? Het schijnt dat wij in het weekend beter weer krijgen, zelfs erna weer hogere temperaturen (25-30). Hee, doe de groeten aan de Amish! Veel plezier en een voorspoedige reis!