Dag 12: Dagje watervallen en Smokey Mountains - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 12: Dagje watervallen en Smokey Mountains - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 12: Dagje watervallen en Smokey Mountains

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

21 Juli 2010 | Verenigde Staten, Greenville

De wekker ginf om 7:30 uur, mooi op tijd maar we hadden een actieve dag voor de boeg.
Na het ontbijt even langs de Wallmart om brood te halen en tanken en toen richting de Smokey Mountains.
Eerst kwamen we langs Gaitlinburg, was ook een kermis maar wat schattiger. Bij binnenkomst in het park, eerst even langs het Visitors Center om een kaart te halen van het park. En even vragen wat een leuke hike-route was. Er was een van 1,3 mile naar de Lauren Falls. Deze was niet zo lastig en was een veelbezochte route. Op naar de waterval. Na een korte rit, zagen we het al aan de auto's. Het was druk bezocht. Auto op een scheve helling gezet, lastig om in en uit te stappen. Gewapend met een flesje water begonnen wij aan de tocht. Wat de ranger niet had gezegd, was dat het alleen maar bergopwaarts was 1.3 mile en dat met bijna 30 graden. Grapjas. Maar we hadden mooi de sjees erin en kwamen na ongeveer 30 minuten lopen kwamen we bij de waterval. Een mooie waterval, maar kon niet tippen aan die van vorig jaar in de Rocky Mountains. Even wat foto's gemaakt en toen weer naar beneden. Dit ging aanzienleijk sneller.
We zijn rustig, in kolonne, de Smokey's doorgereden. Mooi park, heel groen, veel bochten . Volgens de informatie moesten er 2000 beren in het park zijn, nou niet waar wij waren.
Vnuit het park zijn wij richting North Carolina gereden, want daar waren de andere watervallen allemaal te zien. We hebben een mooie scenic route gereden, dwars door de bergen heen. Zo hier en daar een klein watervalletje. Ons doel was uiteindelijk de Whitewater Fall te zien. Na ongeveer 1,5 uur rijden kwamen we bij deze waterval aan. Tot onze verbazing moesten wij $1 p.p. betalen en in een enveloppe stoppen. Een soort van entree, maar ze gebruiken hetgeld om het park cq wandelpad naar de waterval mooi en toegankelijk te houden.
Whitewater Falls was zeker de moeite waard. De waterval viel ruim 40 feet naar beneden. Prachtig mooi gezicht. Om nog een beter beeld te krijgen, moesten wij wederom trappen naar beneden. Dat ging nog wel, maar dan weer naar boven. We hadden het zweet als een waterval van onze lichamen af lopen. ZO warm en benauwd als het was.
We hebben onze route vervolgd naar Greenville. Mooi route, maar niet spectaculair. Lange rechte weg door de bergen. Wel mooie dorpjes gezien, waar zeker niet de armste amerikanen wonen. In tegenstelling tot het stuk daarvoor.
Het inchecken ging redelijk makkelijk, totdat wij in de kamer kwamen. Op zich nette kamer, niets mis mee, maar geen balkon of ballustrade. We willen toch wel buiten zitten lezen. Dus weer naar de frontdesk om een andere kamer gevraagd. We zitten nu op de begaande vloer, tegen autos en een grijze loods aan te kijken, maar wel buiten.
Na het zwemmen op zoek naar eten! De eerste de beste tent die we tegenkwamen was K&W Cafetaria. Maar eens even kijken wat dit was. Hoe zullen wij het omschrijven a) kantine van het bejaardentehuis, b) schoolkantine, c) vreetschuur. Maar je kan er van zeggen wat je wilt, maar het was erg lekker. Zeker een aanrader! Voor $13,95 hebben we heel gezond en lekker gegeten met z'n 2-en. En we hadden nog over ook.
Morgen verlaten wij de bergen en de binnenlanden om onze weg te vervolgen langs de kust.

• 22 Juli 2010 - 19:17

Leida:

Nou, nou wat een conditie zeg.Geen last meer van de zweepslag zo te horen, gelukkig maar.
    broer en schoonzus en 2 kids zijn weer terug.mooi gehad en veel gezien.
    leuke verhalen van jullie. veel plezier, over 1 1/2 dag op vakantie. weet nog niet waar we vernachten moeten wij nog uitzoeken.
    Poezen alles goed.
    mam