Dag 15: Cabot Trail- Cape Brenton - Reisverslag uit Chéticamp, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 15: Cabot Trail- Cape Brenton - Reisverslag uit Chéticamp, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 15: Cabot Trail- Cape Brenton

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

31 Juli 2015 | Canada, Chéticamp

We kwamen voor ons doen wat laat op gang vanochtend :) we stonden rond 8:30 uur naast ons bed. We hebben snel gedoucht en afscheid genomen van de aardige dame van het Aberdeen Motel. Wij waren een van de laatsten, de grijze golf was voor dag en dauw al uit bed en onderweg.
We hebben bij de Farmers Daughter ontbeten en heerlijke koekjes meegenomen voor onderweg. Vanuit Whycocomagh zijn wij op weg gegaan richting Braddock en het beginpunt van de Cabot Trail. Het was een mooie route langs het water, met af en toe moesten we even wachten in verband met wegwerkzaamheden.
Wij hebben ons gemeld bij het bezoekerscentrum en hebben hier een pas voor het park gekocht tm zaterdagmiddag 16 uur. Laatste sanitaire stop op een normaal toilet, daarna zullen het wel gaten in de grond worden op de Trails.
Vlak voor wij de eerste trail lag een klein ski-gebiedje met 3 pistes en een stoeltjeslift waar wij liever niet in gaan zitten, verroest en ijzerenstoeltjes.
De eerste trail lag redelijk in het begin van het park, Middle Head trail. Een route van 3,8 km door een bos en langs de ruige kustlijn van de Atlantische oceaan. Bij het begin van de trail stond een bord met uitleg wat te doen als je een coyote tegenkomt. Dus snel een foto van gemaakt, want als wij die tegenkomen dan weten wij het niet meer :). Dan hebben we in ieder geval de foto nog. Je mag in ieder geval niet wegrennen, maar maak je groot, loop langzaam achteruit en als dat niet helpt snel een stok zoeken en hem hiermee wegjagen.
De trail had weer aardig wat klimmetjes erin zitten en boomstronken, -wortels en keien waar we over heen moesten. Bij ieder uitkijkpunt stond ook een groot bord met valgevaar. Maar voor je van de berg af wilt vallen moet je in de meeste gevallen ook nog over een hek klimmen.
We hebben van de mooie uitzichten genoten. En zijn weer teruggelopen. Achter ons aan liepen 2 andere meiden, die met ons tempo mee wilden lopen. We hoorden op een gegeven moment alleen maar gepuf en gehijg achter ons. Halverwege een steil klimmetje zijn ze afgehaakt:). Wij wilden ons ook niet laten kennen, dus wij bleven in ons tempo de berg oplopen... Zweet gutste ons van de hoofden af, maar het was een goede workout:)
Na onze wandeling hebben we onze rit voortgezet over de Cabot Trail en hebben een afslag genomen richting Neils Harbour en White Point. Neils Harbour heeft schattig haventje voor de kreefvangst en een oud vuurtorentje. White Point is ook een klein dorpje ... Waar verder niets te doen is behalve een haventje en een mooie wandeling. Wij snappen niet dat mensen hier gaan wonen. Ver van de bewoonde wereld met in de omer een paar verdwaalde toeristen en in de winter zit je opgesloten door het ijs en de sneeuw.
We hebben door het haventje gelopen en later nog naar wat lijkt het eind van de wereld. Vanaf daar is verder helemaal niets behalve water. Fantastische vergezichten en uitzichten over de baai en de zee.
Na 45 minuten zijn we weer in de auto gestapt en hebben wij het laatste stukje gereden richting Pleasant Bay, waar wij de komende 2 nachten slapen. Voor we het wisten reden we Pleasant Bay ook alweer uit, maar snel keren en het motel waren we al voorbij gereden.
Het motel lijkt bijna op een camping, grootst opgezet met een eigen restaurant erbij wat cabine en motelkamers. We hebben heerlijk in het zonnetje gezeten en daarna bij het restaurant verse tonijn en zalm salade gegeten en als afsluiter carrot cake.
Morgen aan het eind van de middag gaan we de zee nog een keer op om walvissen te spotten. We hoorden dat er vandaag heel veel gezien waren, dus wij hopen dat ze er morgen ook in volle getallen zullen zijn en dat het weer net zo mooi is als vandaag.