Dag 16: Cabot Trail & Walvis-cruise (toch niet) - Reisverslag uit Chéticamp, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 16: Cabot Trail & Walvis-cruise (toch niet) - Reisverslag uit Chéticamp, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 16: Cabot Trail & Walvis-cruise (toch niet)

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

01 Augustus 2015 | Canada, Chéticamp

We hebben besloten om het vandaag rustig aan te doen. Wat langer blijven liggen, op ons gemak ontbijten, dan een stukje rijden en een wandeltochten maken en dan om 17:00 uur walvissen kijken op de Atlantische Oceaan.
We hebben ontbeten bij het restaurant, die bij motel hoort. Toast met scrambled eggs en cinamon toast. Daarna hebben we even heerlijk in zonnetje gezeten. Rond 11:00 uur hebben we de auto gepakt en zijn naar het meest noordelijke punt, waar je met de auto kan komen, gereden. Stijle en gravelweggetjes naar boven. Wel mooie uitzichten, maar de rit van gisteren naar White Point was mooier, maar dat had wel ook met het weer te maken en de kleine dorpjes en haventjes die we tegenkwamen.
We zijn vandaag wel langs een monnikenklooster gereden en 500 meter verder op was een monument ter ere van budha. We waren echt in middle of nowhere toen we dit tegen kwamen. Alleen maar gravelwegen en paar huisjes met niets er bij. Leek meer op een sekte/ gesloten gemeenschap toen wij er langs reden. (Bij motel ff gegoogled en toen zagen we dat het monnikenklooster was).
We hebben nog een wandeling gemaakt langs een beekje dat uitkwam bij een wateervalletje. We moesten wel weer klauteren over rotsen, maar de terugweg was makkelijker. Bij het begin stond aangegeven dat het ook wel bereikbaar was voor mensen in rolstoel.... Nou echt niet! Dan moet degene in de rolstoel wel extra stootkussens meenemen en ingesnoerd zitten anders komt diegene er niet af zonder blauwe plekken en valpartijen uit de rolstoel. :)
Bij de kamer hebben wij ons warm aangekleed voor de walvissencruise. Spijkerbroek, trui en fleecjack aan, sjaal mee en dichte schoenen aan. Laat maar komen die walvissen! Op naar Pleasant Bay Harbour. Toen wij aankwamen rijden, kwam de eigenaresse al naar ons toe gesneld.. Ze hadden problemen met de boot en de cruise kon niet doorgaan! Als we willen kunnen we morgenvroeg om 9:30 uur mee en krijgen we nog een grote korting dan anders. In plaats van CAD 39 exl.tax betalen we dan CAD30 excl.tax. Dus dat gaan we maar doen. Dat past morgen wel in ons tijdschema.
Om toch nog wat te gaan doen, besloten we nog 2 trails te lopen. Een hele korte langs een vennetje met wilde orchideeën en een plek waar Moose vaak komen. En de andere naar een meertje, door het bos heen, waar herten en Moose komen om te grazen en te drinken.2 leuke wandelingen om toch nog iets te hebben gedaan vandaag. Helaas hebben we geen Moose gezien, maar wel voetsporen, loopwagen van de Moose en Moose-poep. Dus ze zitten er wel degelijk, maar toen wij kwamen waren ze waarschijnlijk net achter de bosjes:). Wat zouden we doen als we wel 1 tegenkwamen op het lad en hem recht in de ogen keken? Geen idee, waarschijnlijk verhoogde hartslag, adrenaline en waarschijnlijk heel zachtjes gillen ha ha of wegrennen:)
S avonds was het drukte van jewelste op "de camping" met alle chinezen en Japanners die bij elkaar op bezoek gingen en buiten stonden te koken. Wat ze allemaal zeiden geen idee, die talen zijn echt niet te verstaan.
Morgen gaan we door richting het vaste land, rest van schiereiland Nova Scotia met als eerste stop Sheet Harbour.