Dag 9: Grandes-Piles naar Quebec City - Reisverslag uit Beauport, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 9: Grandes-Piles naar Quebec City - Reisverslag uit Beauport, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 9: Grandes-Piles naar Quebec City

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

26 Juli 2015 | Canada, Beauport

We hebben heerlijk ontbeten in de B&B... Alles stond klaar toen wij gedoucht hadden. Heerlijke broodjes, muffins, vers fruit, koffie, thee en jus d'orange.
Na het ontbijt hebben afscheid genomen van de eigenaresse en hebben wij onze toeristische route gevolgd richting Quebec.
Dit stuk van Canada is meer bevolkt dan de westkust. Leuke dorpjes met mooie huizen en grote boerderijen. Het lijkt een beetje qua natuur en omgeving om zuid Duitsland/ Frankrijk.
Alleen dan qua formaat keer 3:).
Toen we in Quebec aankwamen, was het wel even zoeken naar de juiste afslag. We zijn door centrum gekomen en bijna door het oude en toeristische stuk. Vlak voor de poort konden we gelukkig naar links en reden we de drukte weer uit.
We hadden eindelijk de goede straat gevonden, maar ja het was een lange straat en we hebben links gekozen ipv rechts. Dus bijna hele straat gehad maar uiteindelijk het motel gevonden.
Maar we waren veel te vroeg om in te checken, dus zijn we naar lokale buurtmall geweest en hebben daar wat rondgekeken. Niet de ge-eikte winkels, maar leuke boetiekjes. We hebben ons in gehouden :), de mode was ook wel wat oudbollig voor ons.
Bij de foodcorner even wat gedronken en de lokale "jeugd" bekeken. Het is een verzamelplek/ hangplaats voor de oude vandagen van Beauport (buitenwijk van Quebec). Er zaten een opa en oma heerlijk te genieten van de koffie en donut van de Tim Hortons, opa had geen tanden meer in de mond en heeft wel 10 minuten naar de rekening gekeken. Vervolgens moest hij naar de wc.. We dachten dat hij ter plekke dood zal neervallen. Kon bijna niet lopen, hield zich vast aan de wandelstok en alle tafels die hij tegenkwam. Verloor bijna zijn evenwicht. Gelukkig hij kwam weer levend van het toilet:).
Na 2 uurtjes rondkijken hebben wij de auto weer gepakt naar het motel. Gelukkig sprak de man wel wat Engels en kregen we snel de sleutel van onze kamer. Nu hadden we een mooie nieuwe kamer, maar helaas geen dakje boven ons. Dus we konden niet lekker buiten zitten.
Na het eten hebben we nog een korte poging gedaan, maar het begon te regenen en zijn we snel op bed gaan lezen.
Morgen Quebec City verkennen.