Dag 10: Qeubec City - Reisverslag uit Beauport, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 10: Qeubec City - Reisverslag uit Beauport, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 10: Qeubec City

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

26 Juli 2015 | Canada, Beauport

We zijn redelijk vroeg op pad gegaan. We hebben de laatste instructies gekregen van de moteleigenaar over welke bus we moesten nemen en waar we de auto het beste neer konden zetten. Ongeveer 4 km van het motel en dan bij de Shell een buskaartjes kopen, buslijn 800 nemen.
Zo we konden op pad, eerst nog ontbijt scoren bij de Tim Hortons. Ook hier was de oudere jeugd in de vroege ochtend, buiten stond een groepje mannen, die in hun 3 e jeugd waren ( en in jaren 60 wel heelmpopulair waren) hun koffie te drinken en de dag ervoor te bespreken.
Na het ontbijt in de bus gestapt (retourtje CAD 5,25 p.p. = veel goedkoper dan in binnenstad parkeren). Was wel even afwachten waar we uit moesten stappen, maar gelukkig vertelden 2 medepassagiers ons dat.We kwamen dichtbij de poort van het oude Quebec aan met de bus en konden zo het oude stadje inlopen.
Old Quebec is een van de weinige echt oude steden van Canada en Amerika. Oude huizen, klinkerstraten, terrasjes, pleintjes, cathedralen, kerken en een oud militair gebouw de cantadel van Quebec wat nog steeds in gebruik is. Het doet totaal niet Canadees aan, eerder Europees (Frankrijk / Italië).
We hebben heerlijk gelopen door het stadje, wat kerken ingelopen. En als je daar in staat heb je het gevoel dat je in Italië bent met al het pracht en praal. Voor veel Canadezen en Amerikanen is dit ook het dichtste bij ze Europa zullen komen. We waren er vroeg, dus het was eerst niet druk, maar gedurende de dag konden we over de koppen lopen.Wat ons wel opviel is dat er weinig Europeanen lopen en we hebben geen Nederlands gehoord. Best bijzonder in zo'n grote stad.
We hebben alle straatjes gehad, veel winkeltjes bekeken en de zoektocht naar een leuke souvenir voor bij onze collectie. Helaas hebben we die nog niet gevonden. Dus we blijven doorzoeken.
Aan het eind van de middag hebben we een aantal straatartiesten bekeken die een optreden gaven. Er waren tribunes neergezet en iedere keer stond er wel zo'n 200 man te kijken. De Mexicaanse acrobaat/ paaldanser was het leukst. Draaide in grote hoepel, beklom een paal en deed daar allemaal trucs op en was het meest entertaining van allemaal. Na een klein uurtje zijn wij weer verder gegaan en hebben een eettentje opgezocht (te veel keuze), maar helaas konden we nergens meer buiten zitten. We hebben uiteindelijk in een schattig klein tentje binnen gezeten en 2 heerlijk crêpes gegeten (1 hartige en 1 zoete met verse aardbeien).
We hoefden maar even te wachten op de bus en 20 minuten later waren we weer bij het motel.
Morgen gaan we Quebec weer verlaten en gaan nog iets verder naar het oosten, richting Sacre Coeur. Onderweg gaan we nog naar de hoogste waterval in Canada, een canyon en langs de route de la Fleuve (wordt omschreven als een van de mooiere kustroutes). Ook nemen de veerboot om de rivier over te steken.
Dus wordt druk maar weer een leuke dag morgen.