Dag 17: Walvisspotten en reis Sheet Harbour - Reisverslag uit Sheet Harbour, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 17: Walvisspotten en reis Sheet Harbour - Reisverslag uit Sheet Harbour, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 17: Walvisspotten en reis Sheet Harbour

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

02 Augustus 2015 | Canada, Sheet Harbour

Vanochtend stonden we op tijd naast ons bed, want we moeten ons om 9:15 uur melden bij de haven voor onze 2e cruise van de vakantie. We hebben snel ontbeten en moesten even wakker worden. We zijn gisteravond zo gebeten door de muggen, dat we allebei gek worden van de jeuk.
We hebben de spijkerbroek en de truien weer aan en op naar de haven.
We zaten met 14 personen op de boot. Leuk bootje, waar je ombeurten boven mag zitten als er walvissen zijn. Nadat we weg vaarden uit de haven, zijn wij naar boven gegaan. Achteraf niet zo'n slimme keuze!! We waren nog maar net uit de haven op de open zee, dat wij merkten dat de golven toch wat hoger waren dan dat ze in de verte leken. We gingen recht tegen de golven in en het water spatte al wat over ons heen. En de volgende golf kregen wij echt recht in ons gezicht. Marijke kreeg de volle laag van achter en opzij en Willeke vol van opzij! We waren meteen wakker en zaten er als verzopen katjes bij:). We kregen spontaan de slappe lach, maar hebben de camera's en telefoons maar weer even opgeruimd om eventuele waterschade te beperken. Weer paar golven later kregen we het weer volop. Er was tijdens het varen ook geen mogelijkheid om naar beneden te gaan. Zo deinsde de boot en moesten wij ons zittend al schrap houden op deze woeste zee.
Na 15 minuten werd de boot stik gelegd en konden wij naar het benedendek. Iedereen zat ook op de middelste bankjes omdat de rest allemaal nat werd door de golven.
Het was een ruwe 1,5 uur op de zee, en het enige wat wij helaas hebben gezien is veel zout water in ons gezicht en op de kleren,1 zeehond en 2 zeemeeuwen. De rest van het dierenrijk was ergens anders. Jammer maar helaas, je weet dat het kan gebeuren.
Terug bij de haven, hebben wij droge kleren aangetrokken en zijn wij vertrokken in de richting van Sheet Harbour, zo'n kleine 380 km. We zijn de toeristische route gereden langs de kust, wat wel wat lijkt op de kust van Denemarken of Schotland (denken wij). Bij Cheticamp hebben wij de lokale farmers market bekeken, wat niet heel veel voorstelde en daarna nog even een oude kerk van binnen bekeken. Na ons kerkbezoekje zijn we nog even naar de supermarkt geweest om water en cola te kopen voor de rest van de vakantie, want we gaan het warmere weer weer tegemoet.
Na onze korte stop zijn we gaan rijden, met alleen nog een korte stop om te tanken en te plassen en door naar Sheet Harbour.
De weg was recht de weg was krom en zo komen Willeke en Marijke weerom:)
Rond 17:00 uur waren wij in Sheet Harbour bij het motel. Klein schattig motelletje in een klein schattig dorpje:). We hebben weer geluk dat bij het motel ook een restaurant/ kantine is waar we kunnen eten.
Toen we binnen zaten, bleek al snel dat wij de gemiddelde leeftijd aanzienlijk naar beneden brachten. Alleen maar rolstoelen, rollators, wandelstokgehalte:). Maar we hebben lekker gegeten en daar gaat het om.
We hebben nog een rondje door het dorp gelopen en hoorden in de verte een riviertje, dus daar zijn we even naar toegelopen. Er liep een houten wandelpad langs, dus die hebben wij genomen. Die kwam uit in het parkje en ging daarna over op een "survivalpad" door de brandnetels en bosjes door. En we kwamen uiteindelijk uit bij een brug, die ons weer naar de goede kant van de rivier bracht. Marijke had wel een vishaak in de slippers zitten, maar gelukkig niet in de voeten.
Op de terugweg naar het motel kwamen wij langs de lokale pub, die van "12am till late" open is en hebben hier een kop koffie en thee gedronken voor CAD 5. Verder was er weinig te beleven in de pub en zijn wij doorgelopen.
We zitten nu als enige buiten, zoals bijna iedere andere avond, maar voor het eerst weer in korte broek ipv joggingbroek,
Morgen richting Haliflax en Lunnenburg waar we 2 nachten slapen.