Dag 11: watervallen, Tadousac en Sacre Coeur - Reisverslag uit Sacré-Coeur, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 11: watervallen, Tadousac en Sacre Coeur - Reisverslag uit Sacré-Coeur, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 11: watervallen, Tadousac en Sacre Coeur

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

28 Juli 2015 | Canada, Sacré-Coeur

We zijn vroeg opgestaan, want we hebben een drukke dag voor de boeg! We trekken de warme kleren maar aan vandaag, want het graad of 15 en het regent/ miezert wat. Eerst even ontbijten bij de Tim Hortons en dan op naar de eerste waterval.
De eerste waterval is die van Montemercy, vlak buiten Quebec City. Het is hoogste waterval van Canada, maar liefst 83 meter hoog (1,5x zo hoog als Niagra Falls). We nemen de paraplu's maar mee, want het sputtert nu aardig.
De waterval is minder indrukwekkend dan Niagra Falls, maar dat heeft ook te maken met de aankleding en de ligging van de waterval. Als de zo'n schijnt ziet alles er leuker uit :). We besluiten om tot het eerste platform te lopen en daar zit een behoorlijke trap bij.
We kunnen ook met de kabelbaan helemaal naar boven, maar betaal je per persoon CAD 8,25 voor nog geen 5 minuten in het bakje. Dat vinden we een beetje te gek.
Bij het platform aangekomen voel je de kracht van het water, het wordt meteen kouder en er staat een behoorlijk windje.
Hierna zijn we snel weer in de auto gaan zitten om op te drogen en op naar de volgende waterval. Deze is zo' n 15 minuten verder op St Anne canyon. Hier is door de kracht van het water ook een canyon gevormd. We moesten nu een eindje lopen omrij de waterval te komen. Maar eenmaal bij de waterval was het weer de moeite waard. Hij is weliswaar minder hoog, maar de kracht is er niet minder om. We moesten 2x een touwbrug over het water nemen om de route langs de waterval te lopen. Deze tocht is niet goed voor mensen met hoogtevrees. Want een van de bruggen hangt toch redelijk ver boven het kolkende water.
We kwamen een groep tegen met helmpjes op en klimgerei om. Over de waterval waren ook allemaal lijnen gespannen, waardoor al abseilend en hangend aan je tuigje over de waterval ging. Best stoer en dapper, maar niets voor ons.
Het was nog maar 10:30 uur en hebben er al 2 behoorlijke wandelingen opzitten zo vroeg in de ochtend. Maar als hè wat wilt zien, dan hoort dat er ook bij.
We hebben de highway 138 verder naar het oosten gevolgd richting Tadousac. Vlak voor Tadousac zijn we op de gratis veerboot gegaan. Langs en over de rivier zijn geen bruggen gebouwd, dus als je water wilt oversteken moet je moet de veerboot. Het ritje duurde ongeveer 10 minuten en toen stonden we weer aan wal.
Helaas regende het hier nog steeds, maar dat houdt ons niet regen en hebben onze tassen gepakt, paraplu's mee en een rondje door het dorpje gelopen. Het een oud handelsdorpje en vanuit hier vertrekken er veerboten maar ook boottochten om walvissen etc te spotten op de St. Lawrence rivier. Dit gaan we morgen maar doen, nu te laat voor.
Na het rondje door het dorp zijn wij richting Sacre Coeur en op zoek naar onze slaapplaats voor de komende 2 nachten.
Sacre Coeur is een klein dorpje en ligt aan de 172, langs de fjorden van de Saguenay rivier. Aubergine Chez Caro was ook zo gevonden. En het lijkt meer op een hostel dan een B&B, wel erg aardige eigenaresse, maar we delen de badkamer met 5 andere kamers en het is scherp zijn op wanneer je de badkamer in kan sneaken voordat hij alweer bezet is.
De restaurants gaan hier om 20:00 uur dicht, dus we besloten rond 18:00 uur het lokale eettentje uit te proberen, Chez Marjo.
We hebben hier heerlijk gegeten voor CAD 13,50 met z'n 2-en!!!
Hoe mooi is dat:) Morgen maar weer